سازمان ملل: در افغانستان می‌ مانیم

به گزارش رکنا، سخنگوی سازمان ملل گفت که افغانستان نیازمند لیست بلندی از کمک‌هاست.

وی که با شبکه خبری اسکای نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: «در افغانستان خواهیم ماند تا به ملت این کشور کمک کنیم».

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید از ما حمایت کرده تا نیازمندی‌های افغان‌ها را تامین کنیم.

این در حالی است که گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی برای حذف معافیت افغانستان از برخی تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران در تلاش هستند.

«پات فالون»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب متممی را برای اضافه شدن به لایحه بودجه دفاعی آمریکا ارائه کرده بود که خواستار حذف معافیت افغانستان از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش صنایع کشتی‌رانی، انرژی و کشتی‌سازی ایران بود. آمریکا سال ۲۰۱۳ با ادعای کمک به توسعه افغانستان این کشور را از تحریم‌های یادشده معاف کرده بود.

اشغال ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بامداد سه‌شنبه هفته جاری با خروج هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان به پایان رسید.

شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل آن را «پایانی خون‌بار و پرآشوب» برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا توصیف کرد.

خروج آمریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (۵ شهریور/۲۷ اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

منبع: فارس

کدخبر: 717344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟