وزارت اقتصاد دولت سیزدهم با آرایش تحریم ناپذیری نوسازی می شود

به گزارش رکنا، احسان خاندوزی که بعدازظهر امروز (یکشنبه سی‌ویکم شهریورماه) و در جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به برنامه‌هایش سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، تنها راه غلبه بر مکر دشمنان، تکیه بر موازین اقتصاد مقاومتی است که از تعالیم اقتصادی اسلام و مکتب اهل بیت سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: معتقدم دولت سیزدهم با استعانت از خدا و به میدان آوردن مردم، رفع تعارض منافع مسوولان، گسترش شفافیت اقتصادی به عنوان مساله‌ای ملی و فراجناحی و به کارگیری نخبگان در این تقابل بزرگ تاریخی، پیروز خواهد شد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد تصریح کرد: به کمک صاحبان تجربه، بدنه وزارت اقتصاد را در دولت سیزدهم با آرایش تحریم ناپذیری، نوسازی خواهیم کرد.

خاندوزی گفت: هر چند تیم دیپلماسی اقتصادی باید طبق منویات رهبر انقلاب به دنبال تحریم‌زدایی باشد اما چنانچه رییس جمهوری اعلام کرده است، اقتصاد و معیشت مردم را منتظر بیگانگان قرار نخواهیم داد.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: هزار جهد بکردم که بار وزارت را بر دوش نکشم اما پس از نپذیرفتن مسوولیت در اولین جلسه‌ای که نهم مردادماه در خدمت بزرگواران بودم، بعدها به دلایلی مسوولیت وزارت را پذیرفتم؛ من پذیرفتم که پس از توکل و توسل، جامه رزم اقتصادی بر تن کنم و تجربه هفده ساله‌ام در سیاست‌گذاری اقتصادی را در خدمت دولت مردمی و ایران قوی قرار دهم.

وزیر پیشنهادی اقتصاد خاطرنشان کرد: برای تامین مالی مبتنی بر زنجیره ارزش، نظام نظارت بر خلق پول بانک‌ها، کمک به ایجاد بانک توسعه اسلامی و تنظیم رابطه آن با صندوق توسعه ملی و نیز بانک‌های تخصصی، حاکمیت شرکتی و توزیع عادلانه تسهیلات بانکی در مناطق مختلف برنامه داریم.

وی با بیان اینکه به زودی دوران تئوری رهاسازی شبکه بانکی خاتمه خواهد یافت، گفت: این موضوع جزو شروط بنده برای معرفی رییس کل بانک مرکزی است.

خاندوزی به دیگر برنامه‌های خود در وزارت اقتصاد و دارایی اشاره کرد و افزود: نتیجه عدم اتکای بودجه به درآمدهای پایدار مالیاتی این بوده که اقتصاد ایران از مسیر تحریم‌ها کاملا آسیب پذیر شده است.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی اظهار داشت: نظام مالیاتی نه تنها از مسیر اتکای بودجه به درآمدهای پایدار می‌تواند خدمت کند بلکه نقش مهمی در بهبود توزیع درآمد داشته باشد و همه رانت‌هایی که از سال ۹۷ تا امروز به واسطه سیاست‌های رانت‌زا ایجاد شده است، از بین خواهد رفت.

رونق بخشی اقتصاد، صد برابر مقدم‌تر از مالیات‌ستانی است

وی تاکید کرد: بهبود توزیع درآمد، کاهش نابرابری و فاصله طبقاتی و تنظیم رفتارهای سوداگرانه در بازار دارایی‌ها از دیگر اهدافی است که ابزار مالیاتی می‌تواند به آن منجر شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: رونق بخشی اقتصاد را صد برابر مقدم‌تر از مالیات‌ستانی می‌دانیم.

کدخبر: 714195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟