عامل این همه جنایت در حال حاضر در افغانستان کیست؟

به گزارش رکنا، محمداسماعیل کوثری در مورد آینده مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: ما هیچ گاه مذاکره را رد نمی‌کنیم حتی مقام معظم رهبری نیز مذاکره را رد نکردند، اما گفتند که نمی‌شود به این‌ها اطمینان کرد، در حال حاضر و در دولت سیزدهم نیز مذاکرات ادامه پیدا می‌کند .

وی اظهار کرد: مسئله این است که در این رابطه به هیچ عنوان باج نخواهیم داد. اگر سلاح هسته‌ای بد است برای همه کشور‌ها و خود آمریکا هم باید بد باشد. ما که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم، اما می‌خواهیم از تکنولوژی و فناوری و فواید هسته‌ای برای امور غیر نظامی استفاده کنیم.

کوثری در ادامه گفت : آن‌ها می‌گویند شما این تکنولوژی را نداشته باشید، می‌گویند در منطقه نفوذ و موشک نداشته باشید. اگر قرار است ما موشک نداشته باشیم آن‌ها هم نباید داشته باشند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی آمد که تمام این حرف‌های غیر منطقی را پشت سر بگذارد ما تحت هیچ شرایطی زیر بار حرف غیرمنطفی نمی‌رویم آن‌ها می‌خواهند زور بگویند و روی موضوعی پافشاری‌های بیخود کنند. می‌گویند شما نباید این تکنولوژی را داشته باشید. ما نیز می‌گوییم شما برای خودتان این‌ها را مشخص می‌کنید، حق ما برخورداری از این تکنولوژی و سایر موضوعات است.

کوثری تصریح کرد: از مسائل حقوق بشری حرف می‌زنند عامل این همه جنایت در حال حاضر در افغانستان کیست؟ عامل بوجود آمدن طالبان در افغانستان کیست؟ آن‌ها می‌گویند شما این جنایات ما را فراموش کنید و به هر آنچه ما می‌گوییم گوش دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره انجام می‌شود، اما تا آن‌ها نخواهند انصاف به خرج بدهند ما نیز زیربار نمی‌رویم.

کدخبر: 712899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟