نشست دو ساعته کمیسیون اجتماعی  مجلس با وزیر پیشنهادی کار

به گزارش رکنا، مجید انصاری نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دو ساعته کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر پیشنهاد‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر پیشنهاد‌ی کار ضمن انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور عنوان کرد که در شرایط فعلی می‌توان سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: در این جلسه حجت الله عبدالملکی عنوان کرد که من در زمانی که معاون اشتغال کمیته امداد بودم 89 درصد شغل پایدار ایجاد کرده‌ام.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: عبدالملکی گفت که رفع موانع تولید و ایجاد رونق در این زمینه و همچنین بهبود فضای کسب و کار می‌توان اقدامات لازم را در جهت افزایش اشتغال صورت داد.

انصاری خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن طرح سؤالات خود نسبت به کلی بودن برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهاد‌ی انتقاداتی را مطرح می‌کردند که وزیر پیشنهاد‌ی در پاسخ گفت به دلیل گستردگی حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه برنامه به صورت جزئی‌تر میسر نبود و اگر بنا بود برنامه‌های خود را به صورت جزئی‌تر ارائه کنم نزدیک به 300 صفحه متن را باید ارائه می‌کردم.

گفتنی است ، عبدالملکی متولد چهارم فروردین ۱۳۶۰ در قروه کردستان (شهرستان قلعه) است و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان بوده و بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده‌است.

 عبدالملکی که نزدیک به جبهه پایداری است، در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزد‌های فهرست اصولگرایان بود که با ۶۶۷٬۱۷۸ رای در رتبه ۵۶ام قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه پیدا کند.

عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

 همچنین  سابقه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی- فرانسه در سال ۲۰۱۰ و دبیر سمینار بین‌المللی بازنگری در گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹ در کارنامه حجت عبدالملکی وجود دارد.

کدخبر: 712521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟