آنچه درباره دولت روحانی صورت می‌گیرد انتقام است نه انتقاد !

 مهاجری در ادامه آورده است : این، همان نگاه شخصی است، نگاهی که بر ارزش واقعی و معیاری تکیه ندارد. کسانی که منافع ملی و مصالح عمومی را بر خواسته‌های شخصی خود ترجیح می‌دهند، به دولت‌ها نگاه مطلق ندارند بلکه خوب و بد و مثبت و منفی آنها را در کنار هم می‌بینند و تلاش می‌کنند نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را نقد منصفانه کنند تا به نقاط قوت تبدیل شوند. این، همان نگاه ملی است، نگاهی که بر ارزش واقعی تکیه دارد و براساس معیارها قضاوت می‌کند.

مسیح مهاجری  افزود : صاحبان نگاه ملی هرگز هیچ دولتی را مطلقاً سیاه یا مطلقاً سفید نمی‌بینند. از نظر آنها قضاوت درباره هر دولتی بعد از جمع‌بندی عملکرد آن دولت میسر است. نتیجه جمع‌بندی را می‌توان در معدلی که به کارنامه دولت‌ها داده می‌شود، مشاهده کرد و طبعاً قضاوت منصفانه این است که گفته شود این دولت در این چند مورد ضعیف عمل کرده و در آن چند مورد قوی بوده است.

روزنامه جمهوری اسلامی آورده است : بنابراین، هر دولتی از یک طرف به خاطر خدماتش قابل تقدیر است و به خاطر ضعف‌ها یا عملکردهای منفی موجود در کارنامه‌اش باید منصفانه نقد شود. این کار را اگر مسئولان و صاحبان تریبون‌ها نکنند، مردم و تاریخ خواهند کرد و اگر درمقطعی از زمان بی‌انصافی‌هائی نسبت به یک دولت یا یک مسئول دولتی صورت بگیرد،بعد از کنار رفتن ابرها و روشن شدن فضاها، قضاوت غیرمنصفانه جای خود را به قضاوت منصفانه خواهد داد. این، وضعیتی است که در چهار دهه گذشته، بر فضای سیاسی کشورمان حاکم بوده و با گذشت زمان بسیاری از قضاوت‌ها تغییر کرده، ابهامات زیادی برطرف شده‌اند و افراد زیادی در برداشت‌های خود نسبت به افراد و جریان‌ها و دولت‌ها تجدیدنظر کرده‌اند.

مسیح مهاجری  گفت : درباره دولت رئیس‌جمهور روحانی که اکنون روزهای پایانی خود را می‌گذراند،تبلیغات منفی سنگینی درفضای مجازی،خطبه‌های جمعه، رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب وابسته به یک جریان خاص و صاحبان بلندگوهایی که بسیاری از آنها سوخت خود را از بیت‌المال می‌گیرند، به راه افتاد و هنوز هم ادامه دارد. هدف اصلی این تبلیغات، ناکارآمد جلوه دادن دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود تا امکان جایگزینی کارگزارانی با ویژگی‌های موردنظر بانیان اصلی این تبلیغات منفی فراهم شود. این، همان نگاه شخصی به دولت است که بر ارزش‌های واقعی و معیاری مبتنی نیست. انتقاد از دولت‌های یازدهم و دوازدهم لازم است اما آنچه صورت گرفته و می‌گیرد انتقاد نیست، انتقام است.

کدخبر: 709687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟