لقب دلچسب  عموی کودکان ایران برای فرهاد بشارتی ! / شادی ظاهرمان فقط برای مردم است ! + فیلم گفتگو در رکنا

فرهاد بشارتی بازیگر معروف تلویزیون و کار های کودک ، بسیار خوش اخلاق و پر انرژی در تحریریه رکنا حضور داشت و به گفت و گوی صمیمانه ای با ما پرداخت.

فرهاد بشارتی در ابتدا خود در چند جمله تعریف کرد : خیلی ها به من بشارت دهنده و پیام آورده شادی می گویند ، برای این که من سعی می کنم در کارها لحظات شادی را به ارمغان بیاورم. خودمم فکر می کنم در سال هایی که کار کردم این طور بوده و توانستم دینی که بر عهده خودم حس می کنم را به وسیله شغل بازیگری ، ادا کنم و به سمت و سویی بروم که مردم شاد باشند. بسیار خوشحالم بابت اینکه در سال هایی که کار کردم توانستم این وظیفه را انجام دهم و همچنان دعا می کنم که همیشه بتوانیم برای مردم لحظات خوبی بسازیم و شادی ساز باشیم.

زندگی همه ما پر از ناملایمتی است!

فرهاد بشارتی ، از آن دسته بازیگرانی است که سعی دارد به مردم شادی هدیه دهد، این موضوع از گفتمان و کارهای هنری ایشان کاملا مشهود بوده است اما سوالی مطرح می شود؛  شما که دنبال شادی مردم هستی، خودتان هم زندگی شادی دارید؟

بشارتی در این خصوص پاسخ داد : اگر بخواهید از درون به هنرمندان نگاه کنیم شاید شادی در زندگی و روابطشان را احساس نکنید چون به هر حال اکثر ما سعی می کنیم جلوی دوربین نقش بازی کنیم ، به نوعی نقش بازی کردن می تواند در زندگی ما تاثیر بگذارد اما برخی ناملایماتی که نه تنها برای ما بلکه برای همه در زندگی وجود دارد که در لحظاتی که می توانیم شاد باشیم ، شاید شاد نباشیم و لحظات غمگین هم در زندگی ما باشد اما طبق تجربه در این سال ها سعی کنیم یه جورایی خودمان را با جامعه وفق بدیم و با مشکلات بسازیم ، باید همین پیام را به مردم بدهیم که با مشکلات کنار بیایند و دعا گو باشند که مشکلات هر چه زودتر حل شود.

همه ما بازیگران الگو های جامعه هستیم و باید سعی کنیم در رساندن این پیام به مردم تلاش داشته باشیم و از پس این مسئولیت بر بیاییم.

چه چیزی خوشحالتان می کند؟

چه چیزی بیشتر از همه فرهاد بشارتی را خوشحال می کند؟ وی گفت : بیشتر از همه خلاقیت ! حس خلق کاراکتر به وسیله من باعث خوشحالی ام می شود،  وقتی هم که کار پخش می شود ، رضایت مردم می تواند حس شعف بیشتری در من ایجاد کند. این که گروهی کنار هم چندین ماه جمع شده اند و از این طریق چرخ زندگیشان می چرخد هم باعث خوشحالی است.

سریال هایی که بازی کرده ام بهترین ها بودند

وی در خصوص بهترین سریالی که بازی کرده است گفت : سریال های بسیاری بازی کردم و هر کدام در زمان خودشان جزو بهترین ها محسوب می شد که ما قبول کردیم کار را در آن جا شروع کردیم، اماچند کار هست که گه گداری مردم بیشتر با آن خاطره دارند . این سریال ها دنیای شیرین دریا ، در چشم باد ، قطار ابدی و پلیس جوان بود. این ها کارهایی بود که در زمان خودش بیشتر دیده شد.

من سعی کردم در کارهایی که انتخاب می کنم ژانر های مختلفی را اعم از درام ، کودک ،بزرگسال ، نقش های منفی و مثبت در بر داشته باشد.

 محله گل و بلبل را هم خیلی دوست دارم ، هدف این سریال این بود که برای کودکان آینده ای را به تصویر بکشیم که کمک کند بچه ها بدانند به چه سمت و سویی بروند تا جامعه سالمی داشته باشیم.

اگر کمی به گذشته برگردیم شروع فرهاد بشارتی در سن 29 سالگی در تلویزیون بوده است اما راه و روش آن چگونه است؟  وی گفت : سال 1369 کار تئاتر را از رشت شروع کردم و دغدغه من در تلویزیون بازی کردن و سینما نبود ، بیشتر تئاتر نقطه هدفم بود اما ناخوداگاه به این راه کشیده شدم ، وقتی مشغول تئاتر بودم احساس کردم می توانم بهتر و عمیق تر به قضیه بازیگری نگاه کنم  یا به نوعی آکادامیک اگر بخواهیم نگاه کنیم ، باید درس بخوانیم و دوره های اموزشی را بگذرانیم. همین باعث شد که به دانشگاه بروم.

ماجرای عشق و ازدواج فرهاد بشارتی

فرهاد بشارتی در خصوص عاشق شدنش گفت : هر کسی عاشق می شود بعد از آن ازدواج می کند و یا ازدواج می کند بعد عاشق می شود، برای من هم این طور بود که همسرم را نمی شناختم و به صورت سنتی ازدواج کردم اما در همان زمان آشنایی و نامزدی به ایشان علاقه مند شدم و 18 سال زندگی مشترک ما با عشقی سرشار گذشت و همچنان نیز زندگی شیرین ما ادامه دارد. من مرد زندگی هستم و همسر و زندگی ام را خیلی دوست دارم ؛ ثمره عشق و همسرم پسری به نام امیرحسین است که الان 17 سالش است و خوشبختانه علاقه ای به بازیگری ندارد!

مرد شیرین کار کودک ایران

وی در خصوص فعالیت خود در حوزه کودک گفت: یک دوره ای به کار کودک روی آوردم و محله گل و بلبل با عموپورنگ همکار بودم. پس از آن برخی از مردم من را به عنوان بازیگر کودک می شناسند، این ژانری است که دوستش دارم و امیدوارم باز هم در این ژانر بازی بکنم. کودکان آینده ساز های مملکت ما هستند و می توانیم با فعالیت های فرهنگی راهی را برای آنان ترسیم کنیم که بدانند در چه سمت و سویی قدم بردارند.

قسمت های مختلف سریال محله گل و بلبل هدف گذاری های مختلفی جهت تربیت کودکان دارد. آب و هوای پاک ، استفاده از فضای مجازی ، محیط زیست و... از دغدغه های کار کودک است که خانواده ها را نیز راهنمایی کرده است که در فرهنگ سازی چه کنند!

هوش مصنوعی از دید فرهاد بشارتی

فرهاد بشارتی در خصوص در مصاحبه با رکنا گفت : هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده است که ممکن است تا چندی بعد بازیگری وجود نداشته باشد ، این تکنولوژی بازار ما بازیگران را نیز کساد می کند و به نوعی تهدید در حوزه ماست، اما باید حق کپی رایت آدم ها را به آنان بدهند و حداقل برای بازیگران سعی کنند از صدای خودمان استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر هوش مصنوعی بخواهد از چهره شما استفاده کند ، دوست دارید چه نقشی را بازی کنید که تا کنون او را تجریه نکرده باشید گفت : دوست دارم مرا لاغر کند و در نقش معتاد از چهره ام استفاده کند!

کارهای بد را به خاطر نیاز مالی پذیرفتم!

فرهاد بشارتی در گفت و گوی خود با رکنا گفت : الان حدود 70 _80 سریال ، 40 تئاتر ، 90 تله فیلم ، 15 فیلم سینمایی را بازی کرده ام ! الان از این جایگاهی که دارم بسیار راضی هستم و ابراز احساسات زیادی به من می کنند که این موضوعات برای من بسیار لذت بخش است.

وی در خصوص کارنامه بد بازیگری خود گفت : برخی از کارهایی که انجام کرده ام را به واسطه نیاز مالی پذیرفتم و یا کاری را فکر می کردیم خوب است و در تدوین و زمان پخش فضای پیش روی ما بود که در نتیجه پیش خودمان به این نتیجه رسیدیم که کار خوبی نیست ، و یا برخی نقش ها تکراری بود و من به خاطر امرار معاش نمی توانستم منتظر بمانم تا نقش جدیدی پیشنهاد شود. در کل همه کارهایم را دوست دارم!

سواستفاده فرهاد بشارتی از شهرت

وی در پاسخ به سوال شیطنت وار " از محبوبیتان چه زمانی سواستفاده کردید؟" گفت : سواستفاده که نه اما مردم به ما محبت دارند ، بعضی مواقع داخل صف نمی ایستم، یا چیز های کمیابی مانند دارو را به من می دهند. یا جاهای مختلف که درگیر هستم کارم را راه می اندازند. این موضوعات را سواستفاده نمی گویند ، محبت مردم به ما بازیگران است ، چون چهره مان را دیده اند و احساس نزدیکی می کنند.

وی در آخرین جمله خود گفت : هنرمندان باید از سمت مسئولین و رسانه ها حمایت شوند ، رسانه ها پل ارتباطی میان ما و مسئولین باشد تا معضلاتی که وجود دراد را به گوش مسئولین برسانند تا ما با آرامش بیشتری بتوانیم به کارمان بپردازیم و خلاقیت داشته باشیم.

خبرنگار مهلا رنجبران

کدخبر: 954885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟