عجیب ترین خاطره در تاریخ سینمای ایران ! / بین تقوایی و ارجمند چه گذشت؟!

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت قدیمی ایران است. داریوش ارجمند فعالیت هنری خود را از ابتدای دهه شصت آغاز کرده است. داریوش ارجمند در ناخدا خورشید نقش بسیار ماندگاری را ایفا کرد. داریوش ارجمند امروز یکی از بزرگان سینما و تلویزیون و تئاتر ماست. این روزها داریوش ارجمند اظهار نظرهای جنجالی گفته است.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش رکنا، داریوش ارجمند امروز یکی از بزرگان سینما و تلویزیون و تئاتر ماست. او فعالیت جدی هنری اش را از ابتدای دهه شصت در مشهد آغاز کرد. وقتی شبکه دوم تلویزیون تصمیم به ساخت سریال میرزا کوچک خان جنگلی گرفت ، از او دعوت شد تا برای ایفای نقشی به پروژه بپیوندد.

داریوش ارجمند

کارگردان سریال «ناصر تقوایی» بود . کارگردان مشهور ایران با آثار ارزشمندی همچون آرامش در حضور دیگران یا دایی جان ناپلئون که این پروژه اولین کارش پس از انقلاب بود .

گروه به شمال رفتند و کار آغاز شد. چند ماه بعد اما با تغییرات داخلی مدیران صدا و سیما ، اعمال سلیقه ها نیز آغاز و دیری نگذشت که بهروز افخمی جانشین تقوایی در پروژه شد .

داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی بود که وقتی فهمید به جای تجربه و تخصص ناصر تقوایی ، قرار است جوانی به صرف تعهد مشق سینما کند ، عطای کار را به لقایش بخشید و انصراف داد. در همان روزها عکسی از ناصر تقوایی را نزد کارگردان برد تا برایش به یادگار امضا کند . تقوایی اما به او گفت:« به جای اینکه از من امضا بگیری تلاش کن تا به جایگاهی برسی که از خودت امضا بگیرند»

 شاید اگر این رفتار را اسم بزرگی چون ناصر تقوایی با هر کدام از ما میکرد، از او دلخور و به کلی دلسرد می‌شدیم .فکر می کردیم که از سر غرور چنین کرده و همه جا از رفتار اهالی هنر بد می گفتیم!  اما ارجمند توصیه بزرگوارانه کارگردان شهیر را از پشت پاسخ منفی اش دریافت و به آن عمل کرد ...

دو سال بعد ، یعنی در سال ۱۳۶۵ «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی تمام جوایز جشنواره فجر را درو کرد؛ از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد .

سیمرغ باارزش به کسی رسید که نخستین حضور جلوی دوربین سینما را تجربه می‌کرد ! درست حدس زدید ؛ داریوش ارجمند ناخدا خورشید تقوایی بود!

داریوش ارجمند

 آن شب برگزیدگان جشنواره کنار هم عکس گرفتند اما فقط عده‌ای معدود می دانستند که داریوش ارجمند وقتی همه مهمانان رفتند سراغ استادش رفت و دوباره همان عکس را درآورد و از او خواست که برایش امضا کند!

 آن عکس قاب گرفته هم اکنون پس از سه دهه کماکان روی میزکار داریوش ارجمند خودنمایی می کند . او حالا خود به همه امضا می دهد اما هرگز جایگاه و احترام بزرگان را فراموش نکرده است .

 

کدخبر: 733581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟