اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار می شود

اصغر فرهادی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم ایرانی است. اصغر فرهادی متولد 17 اردیبهشت 1351 است. اصغر فرهادی چندی پیش در فستیوال کن با موفقیت همراه شد. اصغر فرهادی با فیلم قهرمان توانست برنده جایزه فستیوال کن شود. حال، اصغر فرهادی با دست پر به مراسم اسکار 2022 خواهد رفت.

شانس اصغر فرهادی برای دریافت جایزه اسکار

به گزارش رکنا، اصغر فرهادی به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم قهرمان، با پیش بینی دو نشریه معتبر دنیا در لیست نامزدهای بهترین کارگردانی اسکار قرار گرفت.این کارگردان که در هفتاد و چهارمین فستیوال کن موفق به کسب نخل طلایی از هیئت داوران شده بود شانس رقابت برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی را نیز دارد.

اصغر فرهادی

پیش بینی نشریه های معتبر خارجی برای فیلم قهرمان

نشریه «ورایتی» پیش از این به بررسی شانس اصغر فرهادی و امیر جدیدی با فیلم «قهرمان» در جوایز اسکار 2022 پرداخته بود و نشریه «ایندی وایر» برای دومین بار روی این مسئله تاکید می کند.اصغر فرهادی یکی ز موفق ترین کارگردانان ایرانی در عرصه بین المللی است که تاکنون برنده دو اسکار بهترین فیلم خارجی و برنده جایزه بزرگ کن برای فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» شده است.اگر اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه اسکار شود یک قدم به رکورد فیلمساز ایتالیایی «فدریکو فلینی»، برنده چهار جایزه اسکار نزدیک خواهد شد.

اصغر فرهادی

آنا تامسون نویسنده سایت ایندی وایر در مقاله ای به طور مفصل به آثاری که شانس دریافت اسکار را دارند پرداخته و لیستی از پیش بینی های خود در دو رشته بهترین کارگردان و بهترین فیلم را ارائه کرده است.

فیلم قهرمان اصغر فرهادی درباره یک زندانی است که در روزهای مرخصی خود به دنبال پرداخت بدهی خود می باشد اما با داستان های مختلفی مواجه می شود که مسیر قصه را تکمیل می کند.

در مراسم بین المللی اسکار سال 2022 کارگردانان مطرحی همچون دنی ویلینو، جوئل کوئن و ریدلی اسکات شانس زیادی برای دریافت جایزه دارند.

فیلم قهرمان

لیست پیش بینی های سایت ایندی وایر برای جایزه اسکار

لیست کامل پیش بینی تامسون در قسمت بهترین کارگردان به شرح زیر است:

    جوئل کوئن برای «تراژدی مکبث»

    ربکا هال برای «گذشتن»

    جو رایت برای «سیرانو»

    دنی ویلنوو برای «تل ماسه»

    وس اندرسون برای «گزارش فرانسوی»

    اصغر فرهادی برای «قهرمان»

    کری جوجی فوکوناگا برای «زمانی برای مردن نیست»

    پدرو آلمادوار برای «مادرهای موازی»

    جین کمپیون برای «قدرت سگ»

    آدم مک کی برای «به بالا نگاه نکن»

    مایک مایلز برای «یالا، یالا»

    ریدلی اسکات برای «اخرین دوئل» و «خاندان گوچی»

    استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید»

    لین میراندا-مانوئل برای «تیک تیک بوم»

    گیرمو دل تورو برای «خیابان کابوس»

بیوگرافی کامل اصغر فرهادی و همسرش

اصغر فرهادی متولد 17 اردیبهشت 1351 در اصفهان، پرافتخارترین کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران با رتبه 8 کنکور و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد جهانی دارد.

اصغر فرهادی

شروع فعالیت اصغر فرهادی  از 13 سالگی

فعالیت خود را از 13 سالگی در انجمن سینمای جوان خمینی شهر شروع کرد.سپس همین سال بر حسب توانایی اش خود را به گروه کارگردانی مهدی معدنیان در فیلم «تفنگ شکسته» سال 1364 رساند و به عنوان دستیار فنی شروع کرد.

اولین افتخار اصغر فرهادی

سال 1380 با نوشتن فیلمنامه فیلم «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا کار در سینما را تجربه کرد و یکسال بعد فیلم «رقص در غبار» را ساخت. رقص در غبار بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شد و توانست جایزه های بهترین کارگردانی جشنواره آسیا پاسیفیک و جایزه بهترین فیلم پوسان را برنده شود.

شروع کارگردانی اصغر فرهادی

در سال 1373 وقتی 22 ساله و دانشجو بود اولین نمایش به نام «ماشین نشین ها» را به کارگردانی و بازی خود و همکلاسی اش پریسا بخت آور بروی صحنه برد.

ازدواج و فرزندان اصغر فرهادی

اصغر فرهادی سال 1374 با پریسا بخت آور همکلاسی و همکار تئاتری اش ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های سارینا و ساغر فرهادی می باشد.

اصغر فرهادی

سارینا متولد سال 1377 از سال 1381 با سریال «پشت کنکوری‌ ها» به کارگردانی مادرش  وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم بازی کرد.

اصغر فرهادی رتبه 8 کنکور

سال 1370 با رتبه 8 کنکور وارد دانشگاه شد و همزمان شروع به نوشتن نمایشنامه تئاتر کرد ، پیگیری او برای اجر و به ثمر رساند کارها ان زمان زبان زد اهالی هنر بود.

همسر اصغر فرهادی کیست؟

پریسا بخت آور متولد 1351 در تهران ف فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران می باشد با کارگردانی تئاتر شروع به کار کرد. امسال 1371 در 20 سالگی «سریال خاله سارا» به کارگردانی او ساخته شد و با سریال «پشت کنکوری ها» در سال 81 به شهرت رسید و با کارگردانی فیلم سینمایی «دایره زنگی» در سال 86 به فعالیت خود خاتمه داد.

کارگردانی اصغر فرهادی برای تلویزیون

در سال 1375 اصغر فرهادی همزمان با کار تئاتر وارد نویسندگی رادیو شد و از سال 1375 با ساخت سریال 22 قسمتی «روزگار جوانی» رسما خود را بعنوان کارگردان تصویری معرفی کرد.

اصغر فرهادی

شهرت  اصغر فرهادی بین المللی است!

دومین تجربه سینمایی اش فیلم «شهر زیبا» در سال 82 بود که چندین جایزه بین المللی گرفت اما شهرت اش با فیلم «چهارشنبه سوری» سال 84 شروع شد.سال 87 با فیلم «درباره الی» دوباره درخشید اما فیلم «جدایی نادر از سیمین» بود که با گرفتن بیش از 30 جایزه بین المللی در سطج جهان او را مطرح کرد. جدایی نادر از سیمین جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی و بهترین فیلم خارجی زبان گلدون گلوب را گرفت و آوازه سینمای ایران را جهانی کرد.سال 91 با فیلم «گذشته» موفقیت خود را تکرار کرد و با فیلم «فروشنده» سال 94 علاوه بر تکرار جایزه اسکار بهترین فیلم ، توانست نخل طلایی جشنواره فیلم کن را نیز برنده شوداکران فیلم فروشنده در 23 آبان 95 با شکست تمام رکوردهای تاریخ سینما تا آن زمان به فروش 15/7 میلیارد رسید ، این فیلم در چندین کشور دنیا هم اکران شد

اصغر فرهادی: آدم تنهایی هستم

آدم تنهایی هستم؛ کاملا هم فکر می کنم این موضوع ارثی است..شاید برای همه همین طور است، اینکه وقتی سن بیشتر می شود ما به دنبال خلوت هستیم تا جمع، الان به سختی می توانم وارد یک جمع بشوم. هرچه تنهاتر باشم برایم بهتر است مثلا یک زمان دسته جمعی کوه می رفتیم ولی الان دنبال این هستم که در تنهایی و در شب به کوه بروم.

فیلم سازی اصغر فرهادی برای مخاطبان

همیشه با این ذهنیت که مخاطب می‌ تواند هرکسی در هرجایی از این کره خاکی باشد به سراغ سوژه‌ هایم می‌ روم، یعنی در واقع آنچه که دلم می‌ گوید را بر صفحه کاغذ می‌ آورم.

نظر بزرگان در مورد فرهادی

[مریل استریپ]: اصغر فرهادی با ساختن «جدایی نادر از سیمین» این فیلم دلپذیر کاری کرد که هیئت‌ های دیپلمات و اخبار روزنام ه‌ها از آن عاجزنداو گذاشت تا ما خود را در آینه زندگی دیگران ببینیم و مخمصه‌ های یکدیگر را درک کنیم ، مخمصه انسانیت مشترکمان را ، این کنش، کنشی سیاستمدارانه است ، آثار او از نظر قاب سینمایی شگفت‌انگیز هستند

[رابرت دنیرو]: اصغر فرهادی درباره الی را با داستانی مسحورکننده ساخته، که موجب شده‌است تا درباره الی مرزهای جهانی را فرو بریزد و درک ما از دنیای مشترک مان را تعمیق ببخشد.

[جیک جیلنهال]: عاشق فیلم «جدایی» اصغر فرهادی هستم ف او یکی از اثرگذارترین کارگردان‌ های دو دهه اخیر است.

[پنه‌لوپه کروز]: اصغر فرهادی در حال حاضر یکی از بهترین کارگردان‌ هایی است که دنیا دارد.

[گاردین]: فیلم های فرهادی یک درام درخشان و پیچیده هستند که نقش‌ آفرینی بازیگران آن بسیار قابل توجه است.

اصغر فرهادی

سبک فیلمسازی اصغر فرهادی

فرهادی از سبک رئالیسم پیروی می‌ کند و داستان‌ فیلم‌ های او پایانی باز و دراماتیک دارند.او در فیلم هایش همه اتفاقات را آجر به آجر کنار هم می چیند تا ما را به سمت کشف حقیقت ببرد و در این مسیر حتی از کوچکترین المان‌ ها هم صرف نظر نمی‌ کند. خودش می گوید برای من فیلمسازی و نویسندگی مثل رانندگی کردن است ، شما برای اینکه رانندگی کنید باید حتماً قوانین را بدانید.

فرهادی اولین فیلمی که بر زندگی‌ اش تأثیرگذار بوده است را فیلم ایتالیایی«دزد دوچرخه» ساخته سال 1948 توسط ویتوریو دسیکا معرفی کرد. هنرش را تاثیر یافته از آثار ویتوریو دسیکا، فدریکو فلینی، اینگمار برگمان، میکل‌ آنجلو آنتونیونی، بیلی وایلدر و کریشتوف کیشلوفسکی می‌ داند و از آنها پیروی می کند.

اصغر فرهادی با فضای بسته در ایران !

اصغر فرهادی سال 1400 در نشست معرفی فیلم خود در مراسم کن 2021 گفت: در ایران فضای بسته ای برای ابراز نظرات وجود دارد.به همین خاطر مردم برای ابراز نظرات از فضای مجازی استفاده میکنند و این واضح است در کشوری که می توان اظهار نظر آزادانه داشت فضای مجازی استفاده کمتری دارد.

اصغر فرهادی

کارگردانی اصغر فرهادی در سینما

● ارتفاع پست – 1380

● رقص در غبار – 1381

● شهر زیبا – 1382

● چهارشنبه‌ سوری – 1384

● کنعان – 1386

● دایره زنگی – 1386

● محاکمه در خیابان – 1387

● درباره الی – 1387

● جدایی نادر از سیمین – 1389

● گذشته – 1391

● فروشنده – 1394

● همه می‌ دانند – 1397

● قهرمان – 1399

کارگردانی اصغر فرهادی در تلویزیون

● چشم‌ به‌ راه – 1377

● مجتمع مسکونی فرخ و فرج – 1377

● داستان یک شهر 1 – 1378

● داستان یک شهر 2 – 1380

نویسندگی اصغر فرهادی در تلویزیون

● ماه مهربان – 1375

● پزشکان – 1377

● روزگار جوانی – 1377

● یادداشتهای کودکی – 1380

● پشت کنکوری‌ها – 1381

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

کدخبر: 709437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟