ماجرای دردناک مارگزیدگی مرد چوپان و تشنج کودک 5 ساله در ممبی + عکس

به گزارش رکنا، در حادثه اول چوپان ۳۱ ساله‌ای در حین چرای دام هایش در ارتفاعات روستای الهی آباد دچار مار گزیدگی شد.

به گزارش رکنا، به گفته بستگان این متوفی تاخیر در انتقال بیمار به مرکز درمانی ممبی و کمبود امکانات موجب مرگ این جوان شد.

این دومین مورد مرگ ناشی از گزیدگی بخش ممبی در یک هفته گذشته است که خانواده آنان کمبود امکانات درمانی را علت فوت عزیزانشان می‌دانند.

همچنین کودک ۵ ساله اهل روستای مونگیره از توابع حوزه رود تلخ بخش ممبی شهرستان بهمئی هم عصر دیروز دچار تشنج شد.

براساس ادعای خانواده این کودک هم نبود پزشک در مرکز بهداشت منطقه رودتلخ و اعزام دیر هنگام به مرکز درمانی در شهر لیکک موجب جان باختن این کودک شد.

همراه این کودک متوفی می‌گوید: براساس اعلام قبلی پزشک روستای رود تلخ باید از ساعت ۱۴ دیروز در درمانگاه حاضر می‌شد، اما متاسفانه تاساعت ۱۸ عصر دیروز در محل مطب حاضر نشد.

وی افزود: خانواده این بیمار، پس از ناامیدی از حضور پزشک کودک را باموتورسیکلت به درمانگاه ممبی منتقل می‌کنند که به دلیل تشدید تشنج در حین اعزام بیمار به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی جان می‌دهد.

هفته گذشته هم یک پسر بچه حدودا دو ساله به علت عقرب گزیدگی و نبود پزشک ممبی و حین اعزام به شهر بهبهان جان خود را از دست داد.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پس از حادثه فوت کودک دو ساله در پاسخی به افکار عمومی نبود پزشک در ممبی را تایید، اما وخامت وضع بیمار را علت فوت اعلام کرد.

افکار عمومی شهرستان بهمئی اقدام فوری متولیان بهداشت و درمان استان برای برخورد با مقصران و تسریع راه اندازی بیمارستان لیکک را خواستار هستند.

شهرستان بهمئی با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر فاقد بیمارستان است و کمبود امکانات درمانی و پزشک در مراکز بهداشتی از مطالبات همیشگی مردم این شهرستان است.

کدخبر: 813668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟