فیلم لحظه سیل در سیستان و بلوچستان / هشدار قرمز به حاشیه نشین های رودهای محلی
حجم ویدیو: 1.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش رکنا، بر اساس اعلام هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، بارش شدید باران موسمی ناشی از فعالیت سامانه جوی «مانسون» در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان از ظهر امروز آغاز شده است. در شهرستان‌های نیکشهر و سرباز بارندگی‌های رگباری منجر به طغیان رودخانه‌های محلی و جاری شدن سیل شده است.

براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان نیمه ابری، از امروز تا پنجشنبه با تقویت بارش های مانسون در نیمه جنوبی و غرب استان، رگبار و رعد و برق، طی ساعاتی رگبار سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی، بارش تگرگ و رخداد سیلاب پیش بینی می شود.

آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان های غربی خواهیم داشت.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی روز گذشته هشدار داد که از بعد از ظهر امروز، موج جدید سامانه باران های موسمی به نام «مانسون» از جنوب شرق ایران وارد کشورمان خواهد شد و از عصر امروز تا عصر پنجشنبه بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، یزد و خراسان جنوبی درگیر سیل شدید خواهند بود.

سازمان هواشناسی ضمن صدور «هشدار قرمز» به عنوان بالاترین سطح هشدار، از دستگاه های امدادی و اجرایی درخواست کرده است که تا پایان هفته در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

در این لینک می توانید گزارش رکنا درباره جزئیات هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در هفته اول مرداد 1401 در ایران را بخوانید.

کدخبر: 807539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟