آتش سوزی در 2 هکتار از جنگل های زاگرس در ارتفاعات دالاهو + فیلم
حجم ویدیو: 3.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عصر امروز بخش هایی از جنگل های زاگرس در ارتفاعات شهرستان دالاهو استان کرمانشاه دچار حریق شد که خوشبختانه در کمتر از دو ساعت حریق مهار شده است. گونه های غالب گیاهی در این منطقه بلوط بوده است و متاسفانه بخشی از درختان موجود در این عرصه آسیب دیده اند.

سرهنگ سعید نجفی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه درباره جزئیات این حریق به خبرنگار رکنا گفت: عصر امروز حدود ساعت 15 آتش سوزی در بخشی از جنگل های دالاهو آغاز شد. این آتش سوزی در منطقه ای صعب العبور رخ داد، ولی خوشبختانه ما توانستیم در کمتر از 2 ساعت با کمک مردم، اعضای انجمن سرو سبز دالاهو و نیروهای فرمانداری و بخشداری آتش را خاموش کنیم.

وی افزود: در این حادثه، حدودا 2 هکتار از عرصه های جنگلی زاگرس منطقه دچار حریق شد. گزارش به موقع آتش سوزی توسط نیروهای مردمی و حضور آنها در جنگل برای اطفای حریق نقش مهمی در سرعت بالای ما در خاموش کردن آتش داشت و ما توانستیم در حدود ساعت 17 حریق را به طور کامل مهار کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه تاکید کرد: تجهیزات ما برای اطفای این حریق، دمنده، آتش کوب و فلکس بک بود و با توجه به اطفای سریع حریق، نیازی به حضور بالگرد در منطقه نبود.

کدخبر: 806309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟