بازداشت شکارچی بیرحم پلنگ ایرانی در رودبار + عکس دردناک

به گزارش رکنا، رئیس اداره شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: بعد از دریافت گزارش از اقدامات مجرمانه یک شکارچی غیر مجاز که در چند ماه پیش به این اداره واصل شده بود ماموران یگان حفاظت این اداره تحقیقات خود را در خصوص این گزارش آغاز نمودند که با بررسی همه جانبه و محرز شدن صحت گزارشات واصله و شناسایی کامل متهم و مخفیگاه آن، با همکاری اداره پلیس اطلاعات این شهرستان اقدام به دریافت دستور قضایی از منزل مسکونی این وی نمودند

علی فرهی افزود  در تفتیش انجام شده از منزل مسکونی متخلف ، بقایا لاشه و پوست متعلق به گونه پلنگ ایرانی، بقایا و پوست گونه مرال و همچنین پوست یک راس گراز کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف نموده و اظهار داشته که پلنگ را تقریباً ۶ ماه قبل در یکی از مناطق جنگلی شهرستان رودبار شکار کرده است.

فرهی افزود: متهم در حال حاضر با دستور قضایی در بازداشت بوده و پرونده ای تخلف بزرگ، با طرح شکایت از سوی اداره رودبار، فردا به مراجع قضایی رودبار ارسال خواهد شد.

فرهی تصریح کرد: پلنگ ایرانی و مرال جزو گونه های حفاظت شده و در معرض انقراض کشورمان می باشند که جرایم ضرر و زیان آنان مجموعا یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال بوده که علاوه بر آن جرایم و محکومیت های دیگری نیز از سوی مراجع قضایی برای این مجرم صادر خواهد شد.

این گزارش می افزاید رودبار بیش از ۲۰ درصد است خاک استان گیلان را به خود اختصاص داده و از این مقدار، تقریباً نیمی از رودبار به صورت مناطق چهارگانه و شکار ممنوع بوده و بدون شک یکی از بهترین زیستگاه های گربه سانان و پستانداران بزرگ در کشور محسوب می شود که در مناطق آن چهار نوع گربه سان و سه نوع پستاندار بزرگ زیست می نمایند.

 

کدخبر: 806136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟