خواندن پیام حساب مرد جوان را خالی کرد / پلیس کرمان دست به کار شد

به گزارش رکنا ، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص یک پرونده کلاهبرداری اظهار کرد: با مراجعه یک مرد جوان به این پلیس و طرح شکایتی با موضوع دسترسی غیر مجاز به حساب بانکی و ایجاد خسارت ۳۶۰ میلیون ریالی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش، فرد کلاهبردار با جعل عنوان کارمند یک بانک با شاکی تماس برقرار و عنوان می‌کند که حساب بانکی شما با مشکل مواجه شده که برای رفع مشکل آن، کدی برای شما ارسال می‌شود که با بازگو کردن آن کد، مشکل رفع و شما قادر به انجام تراکنش‌های بانکی خود خواهید بود.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازگو کردن کد دریافتی توسط شاکی، پیامکی مبنی بر انتقال ۳۶۰ میلیون ریال در قالب امتیاز حساب بانکی، برای وی ارسال و در آن لحظه وقوع کلاهبرداری محرز می‌شود.

وی گفت: با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در چرخه اجرا است.

وی در خصوص دریافت پیامک حاوی کد به کاربران فضای سایبر گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله کدهای احراز هویت را در اختیار افراد غیر نسپارند، زیرا سیستم‌های بانکی فعلی، دارنده نام کاربری و رمز عبور را مالک حساب می‌شناسد و در این رابطه حفظ اطلاعات حساب بانکی از مهمترین مسئولیت‌های شهروندی می‌باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

 

کدخبر: 805808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟