آتش سوزی جنگل های گالیکش با استفاده از بالگرد اطفاء کامل شد

به گزارش رکنا، سرهنگ گلبینی گفت: با توجه به گرمی نسبی هوا در منطقه امکان مهار آتش سوزی از سوی نیرو‌های یگان حفاظت به طور کامل امکان پذیر نشد از این رو با همراهی مدیریت بحران استانداری، بالگرد به منطقه اعزام شد.

او گفت: حریق در جنگل‌های طبیعی واقع در منطقه آب پران گالیکش رخ داد و مساحت حریق حدود ۶.۵ هکتار بوده که از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه‌های شب ادامه داشته و سرانجام با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و ۱۱ سورتی پرواز بالگرد، حریق اطفاء کامل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان گفت: اگرچه ۹۰ درصد آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع بر اثر سهل انگاری عامل انسانی و بی توجهی‌هایی در عرصه طبیعی ایجاد شده است، اما دلیل حریق جنگل‌های طبیعی گالیکش هنوز مشخص و اعلام نشده است.

گلبینی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان با تشکیل گروه‌های شبانه‌روزی آماده مقابله با وقوع آتش‌سوزی هستند و در صورت بروز آتش‌سوزی و اعلام گزارش در شهرستان‎ها و بخش‌ها سریعا نسبت به مقابله با هر گونه حریق احتمالی اقدام می‌شود.

او گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی مراتب را هرچه سریعتر به سامانه‌های رایگان ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

کدخبر: 805593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟