پناه آوردن روباه ها به خانه های مردم تهران + فیلمی جالب
حجم ویدیو: 2.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

شاید باورش سخت باشد که روباه‌های جنگل برای فرار از دست گردشگران و شهروندان، خانه‌ای بهتر از سوراخ‌ سنبه‌ها آپارتمان‌های اهالی چیتگر نیافتند و در آن پناه می‌گیرند. اغلب حیوانات این محدوده با اهالی خو گرفته‌اند و دیگر کمتر از آن‌ها می‌ترسند.

«رضا بیگی نژاد» کارشناس محیط‌زیست دراین‌باره می‌گوید: «محدوده جنگلی چیتگر و اطراف آن از قدیم زیستگاه حیواناتی همچون روباه بوده و هست. باید به خاطر داشت حیواناتی مانند روباه،نخستین ساکنان این محدوده بودند و ما انسان‌ها زیستگاه‌شان را از آنها گرفتیم. علاوه بر روباه، حیوانات بسیاری مانند طوطی، مرغ مینا، کلاغ، گنجشک و همچنین سنجاب در پهنه ٩۵٠هکتاری جنگل چیتگر زندگی می‌کنند، اما با حضور گردشگران بسیار در جنگل‌ها و اذیت و آزارهایی که گاهی نسبت به حیوانات اتفاق می‌افتد، زیست آنها به خطر افتاده است.

این حیوانات در جنگل به دلیل متراکم بودن درختان لانه‌های خود را در شکاف صخره‌هایا کُنده درخت‌های توخالی و زیر سکوهای بوستان می‌سازند و غذایشان را  هم از جنگل تامین می‌کنند، اما با زیاد شدن رفت‌وآمد به سیطره آنها، برخی از گونه‌های غذایی کمیاب شده است. به همین خاطر این‌روباه‌ها به‌دنبال گربه یا پرندگان وارد محدوده‌های مسکونی می‌شوند.»

کدخبر: 802818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟