حریق، انفجار و حادثه در سه شنبه خونین

به گزارش رکنا، روز گذشته مشهد آبستن حوادثی مهیب از قبیل آتش سوزی ، انفجار خانه، برق گرفتگی، تصادف و ... بود. اگرچه این حوادث خسارات مالی فراوانی از خود بر جای گذاشت اما حضور عملیاتی نیروهای آتش نشانی و امدادی اورژانس در محل های اعلام شده مانع از بروز تلفات جانی شد.

دنا پلاس خاکستر شد

اولین حادثه دیروز را آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در حوالی مشهد رقم زد. حادثه ای که در آن یک دستگاه سواری دنا پلاس به علتی نامعلوم در آتش سوخت و خاکستر شد. با اعلام این حریق به سامانه فوریت های 125، بلافاصله نیروهای اطفای حریق ایستگاه شماره39 و 9 راهی پلیس راه مشهد شدند.

با حضور مأموران در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سواری دنا پلاس که در مسیر فریمان به سمت مشهد در حرکت بوده به دلیل نامعلومی از ناحیه کاپوت جلو طعمه حریق شده و راننده با مشاهده دود شدید بلافاصله خودرو را متوقف کرده اما تا به خودش بیاید آتش زبانه کشیده است.

راننده که در پی این حادثه از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده بود بلافاصله موضوع را به آتش نشانی گزارش می کند. اگرچه مأموران به سرعت خود را به محل می رسانند اما حجم زیاد آتش کل این خودرو سواری را در بر می گیرد و آن را خاکستر می کند. به گفته سرآتشیار محمدرضا زهانی، رئیس ایستگاه شماره ۹(شهدا) آتش نشانی مشهد، راننده مصدوم برای سیر مراحل درمان تحویل تکنیسین های اورژانس حاضر در محل شد و آتش خودرواش هم با تلاش نیروهای آتش نشانی فرونشانده شد. هنوز مشخص نیست که چگونه این خودرو مدل بالا دچار حریق شده است.

تماس با میلگرد برق دار

دومین حادثه در منطقه کشف رخ داد. حادثه ای که اگر مأموران آتش نشانی به موقع نرسیده بودند امکان داشت کارگر ساختمانی جانش را از دست بدهد.

ظهر دیروز مأموران ایستگاه های 14 و 38 آتش نشانی سرخط حادثه ای شدند که بنا بر اعلام منبع خبر، یکی از کارگران ساختمانی دچار برق گرفتگی شدید شده بود. نجاتگران آتش نشانی به محض دریافت این گزارش به سرعت خود را به منطقه کشف واقع در بولوار توس مشهد رساندند.

کانون حادثه یک ساختمان در حال ساخت در توس 33 بود که در آن یک کارگر ساختمانی حین انجام کار به دلیل برخورد میله در دستش با شبکه برق فشار قوی دچار برق گرفتگی شدید شده بود.

به گفته آتشپاد دوم حسن نجمی، مدیر منطقه2 عملیات آتش نشانی مشهد، این مرد جوان که از ناحیه پا دچار سوختگی شدید شده بود بلافاصله از سوی نجاتگران آتش نشانی به سطح زمین انتقال داده شد و تکنیسین های اورژانس حاضر در محل حادثه او را به بیمارستان منتقل کردند.

حوادث

امدادرسانی به محبوسان پراید و تیبا

سانحه رانندگی در جاده تبادکان سومین حادثه ای بود که مأموران آتش نشانی مشهد را وارد عملیات کرد. حادثه ای که در آن یک دستگاه خودرو سواری پراید و یک سواری تیبا به علتی نامعلوم با یکدیگر برخورد کرده و در نتیجه این تصادف سرنشینان هر دو خودرو داخل اتاق خسارت دیده آن ها مصدوم و محبوس شدند.

تصادف

بنا بر اعلام افسر نگهبان آتش نشانی مشهد در این عملیات مأموران ایستگاه های 8 و۴۲ آتش نشانی مشهد شرکت داشتند که به محض حضور در محل ضمن ایمن سازی میدانی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی اقدام به رها سازی محبوسان خودروها کردند.

به گفته آتشپاد سوم محمدرضا علیپور، مصدومان این حادثه که پنج نفر بودند پس از رها سازی به تکنیسین های اورژانس 115 حاضر در محل تحویل و بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شدند. محل حادثه نیز پس از ایمن سازی کامل و رفع سدمعبر برای علت وقوع تصادف در اختیار کارشناسان پلیس راه قرار گرفت.

بازیگوشی کودک خانه را به آتش کشید

چهارمین حادثه اما به واسطه بی احتیاطی والدین یک کودک به وقوع پیوست. حادثه ای که آتش آن موجب بروز خسارت مالی فراوان به زندگی زن و مردی جوان شد. در این حادثه یک منزل مسکونی واقع در بولوار شهید کامیاب طعمه حریقی مهیب شده بود که با اعلام موضوع به سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۲۸ و ۴۴ به محل اعزام شدند.

با حضور مأموران اطفای حریق و امدادونجات آتش نشانی به همراه عوامل اورژانس و نیروهای انتظامی مشاهده شد که کانون حریق زیرزمین یک منزل مسکونی دو طبقه است که طعمه حریق شده و زبانه های آتش نیز در حال سرایت به دیگر بخش های این خانه است.

مأموران اطفایی پس از قطع جریان برق و گاز برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر انفجار و تشدید حجم آتش، بلافاصله وارد عمل شدند و به نبرد با زبانه های سرکش آتش پرداختند.

به گفته آتشپاد دوم حسن نجمی، مدیر منطقه2 عملیات آتش نشانی مشهد، این حریق بعد از تلاشی چندساعته از سوی نیروهای اطفایی به صورت کامل فرونشانده و محل پس از پایان عملیات لکه گیری آتش و تخلیه دود در اختیار ساکنان قرار داده شد. در بررسی های اولیه محل حادثه نیز مشخص شد، این آتش سوزی مهیب به واسطه بازی یک کودک با فندک در این منزل مسکونی رخ داده است.

نجمی بیان کرد که خوشبختانه در این آتش سوزی به این کودک بازیگوش و دیگر ساکنان خانه مسکونی آسیبی نرسیده است.

انفجار در جاده سیمان

انفجار یک خانه در یکی از مناطق حاشیه ای شهر مشهد پنجمین حادثه روز سه شنبه را رقم زد. حادثه ای که منجر به خسارت مالی و مصدومیت یک نفر شد.

با اعلام این گزارش به سامانه فرماندهی آتش نشانی مشهد، بلافاصله تیم های اطفایی و امداد و نجات از ایستگاه های 8 و 37 راهی محل حادثه واقع در خیابان رسالت در جاده سیمان شدند.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که کانون حادثه یک خانه مسکونی است که به علتی نامعلوم طعمه انفجار توأم با حریق شده است. در اثر این حادثه مهیب مردی سال خورده نیز دچار سوختگی شدید شده بود که بلافاصله از سوی عوامل امداد و نجات آتش نشانی از کانون حادثه به نقطه ای امن انتقال داده شد.

محمد اسلامی، رئیس ایستگاه ۴۲و ۱۸ و افسر نگهبان آتش نشانی مشهد اعلام کرد: اگرچه هنوز مشخص نبود این انفجار به چه دلیل رخ داده است اما مأموران اطفایی ضمن ایمن سازی محل، آتش سوزی این خانه مسکونی را به طور کامل مهار کردند. محل حادثه نیز برای تعیین علت انفجار و حریق در اختیار کارشناسان آتش نشانی مشهد قرار داده شد.

به گفته اسلامی، مصدوم این حادثه نیز از سوی تکنیسین های اورژانس، برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

دومین برق گرفتگی در یک روز

ششمین حادثه در حالی عصر دیروز رقم خورد که یک کارگر ساختمانی دیگر طعمه دومین برق گرفتگی در سه شنبه پرحادثه شد.

به محض اعلام این حادثه به سامانه 125، به سرعت مأموران امداد و نجات ایستگاه های 3 و 12 آتش نشانی به محل اعزام شدند. با حضور مأموران در محل وقوع حادثه مشاهده شد که یک کارگر ساختمانی در یک پروژه ساختمانی در حال احداث در خیابان فدک منطقه کوی امیر المومنین(ع) دچار برق گرفتگی شدید شده است.

نیروهای آتش نشانی به سرعت مصدوم این حادثه را از طبقات بالای این ساختمان در حال ساخت به سطح زمین منتقل کردند و برای دریافت اقدامات درمانی به تکنیسین های اورژانس 115 حاضر در محل تحویل دادند.

در تحقیقات انجام شده میدانی در محل مشخص شد که این کارگر ساختمانی جوان حین کار با بالابر دچار برق گرفتگی و جراحت شدید شده است.

کنتور برق به مجتمع تجاری خسارت زد

آخرین حادثه اما با مهار آتش سوزی در یکی از مجتمع های مشهد اتفاق افتاد. در این حادثه کنتور های برق در این مجتمع تجاری به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود.

اعلام این گزارش بلافاصله مأموران اطفای حریق ایستگاه سوم را راهی خیابان ابونصر منطقه احمدآباد کرد. با حضور مأموران در محل مشاهده شد که دود ناشی از آتش کنتور دیگر طبقات را فرا گرفته است. مأموران ضمن مهار این حریق با استفاده از دستگاه های توربوفن اقدام به تخلیه دود از طبقات کرده و محل را ایمن سازی کردند. در این حادثه تعدادی از ساکنان این ساختمان دچار دودگرفتگی شده بودند که از سوی آتش نشانان نجات یافته و به محلی امن انتقال داده شدند.

مهدی قرآنی

کدخبر: 800745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟