مرگ تلخ مرد 74 ساله در دریاچه سد مهاباد

به گزارش رکنا، مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان مهاباد گفت: عصر یکشنبه خبری مبنی بر غرق شدگی در سد مهاباد از طرف مردم اعلام شد که نیروهای فوریت پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

کمال آهمند افزود: متاسفانه علی رغم حضور نیروهای اورژانس و انجام عملیات احیا، فرد غرق شده جان خود را از دست داده بود.

وی با هشدار به شهروندان و گردشگران درخصوص شنا در دریاچه سد مهاباد، تصریح کرد: شنا در این سد ممنوع می‌باشد و شهروندان از هرگونه آب‌تنی در سد و آبگیرها می‌بایستی خودداری کنند تا از این قبیل اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

این سومین مورد غرق شدگی در آب‌های مهاباد از ابتدای سال جاری تاکنون است.

پیش از این اواخر فروردین ماه بود که مرد میانسالی در دریاچه سد مهاباد جان خود را از دست داد.

غرق شدن دختر بچه 7 ساله در مهاباد

اواسط اردیبهشت ماه سال جاری نیز، دختر بچه 7 ساله‌ای هنگام عبور از رودخانه در روستای کوتر مهاباد غرق شد و جسد وی توسط نیروهای مردمی از آب بیرون کشیده شد.

همچنین دیروز دو حادثه غرق شدگی در میاندوآب و سد حسنلوی نقده هم گزارش شد که در حادثه نخست کودک 6 ساله‌ای در ساحل زرینه رود(جیغاتی) میاندوآب در غفلت خانواده‌اش دچار حادثه شده و در این رودخانه غرق شد و در حادثه‌ای دیگر جوان میاندوآبی هنگام شنا در در سد حسنلوی نقده غرق شده و جان خود را از دست داد.

آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی و امور آب مهاباد هرساله هشدارهایی مبنی بر ممنوعیت شنا در سدها صادر می‌کنند که علیرغم این هشدارها، هر روزه شاهد شنای تعداد زیادی از شهروندان در این آب‌ها و البته غرق شدن برخی از این افراد در طول سال در سدها و رودخانه‌ها هستیم.

سال گذشته ۶ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در سد مهاباد از دست داده بودند.

کدخبر: 799955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟