اعتراف وحشتناک در مشهد / گوش گروگان یک میلیون دلاری را بریدند! + عکس متهمان

به گزارش رکنا، فرمانده حافظان امنیت مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری عاملان اخاذی میلیاردی با جعل عنوان پلیس گفت: دقایق اولیه بامداد سیزدهم خرداد، ماموران کلانتری میرزا کوچک خان مشهد در جریان اخاذی میلیاردی با اسناد جعلی قرار گرفتند و بلافاصله برای ریشه یابی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: با توجه به اهمیت ماجرا، شبانه گروهی از افسران زبده دایره قضایی کلانتری با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ علی عبدی (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان) به طور نامحسوس محل حضور متهمان در خیابان شهید مفتح را به محاصره درآوردند و جوانی به  نام «محمد جواد» را هنگامی دستگیر کردند که با در دست داشتن اسنادی امضا شده، مدعی بود از پسر 16 ساله تاجر افغانستانی مبلغ 2 میلیارد تومان طلب مالی دارد! اما زمانی که مشخص شد این جوان فقط یک دستفروش ساده دوره گرد است که روسری می فروشد، ماجرا به اخاذی میلیاردی گره خورد و نیروهای انتظامی، او را به کلانتری هدایت کردند. این جوان که با راهنمایی و نظارت مستقیم «سرهنگ عبدی» مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، اظهار کرد که اثر انگشت و امضاها مربوط به پسر 16 ساله تاجر افغانستانی است اما وقتی ستوان خورشیدی (رئیس دایره قضایی کلانتری) که سرپرستی این عملیات را به عهده داشت با نوجوان مذکور به صورت اینترنتی و تصویری در دبی تماس گرفت، مشخص شد که متهم مذکور در اخاذی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی از این نوجوان نیز نقش داشته است.

بنابراین گروه عملیاتی با کسب دستورات قضایی و در یک عملیات تعقیب و گریز درحالی همدست دیگر این متهم را دستگیر کردند که در یک قرار صوری مخفیگاه وی را نیز به محاصره درآورده بودند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: با دستگیری دو متهم مذکور و افشای ماجرای اخاذی میلیاردی مشخص شد که چندی قبل یکی از دوستان افغانستانی نوجوان 16 ساله، او را به یک دورهمی شبانه دعوت کرده است و آن ها پس از مصرف مشروبات الکلی، نقشه اخاذی را با همدستی دو تن دیگر از دوستانشان طرح کرده اند.

وی با اشاره به ادعاهای نوجوان 16 ساله و اعضای خانواده اش افزود: این نوجوان هنگامی که از دورهمی شبانه به خانه پدری اش باز می گشت، توسط دو جوان دیگر که خود را مامور انتظامی معرفی می کردند غافلگیر شد و آن ها از وی خواستند تا اسناد، سفته و دیگر مدارک را به  منظور تعهد برای آزادی امضا کند وگرنه او را به زندان می برند و موتورسیکلت را هم توقیف می کنند!

نوجوان یاد شده نیز که ترسیده بود، آن اسناد را طبق ادعاهایش امضا کرده است ولی چند روز بعد با شکایت دو جوان ناشناس که پسر 16 ساله  مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بدهکاری دارد، پدر تاجر وی را تحت فشار گذاشته اند و او نیز برای آن که فرزندش دچار مشکل نشود، این مبلغ را به شاکیان قلابی پرداخته بود.

سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: ولی دوباره ماموران قلابی به طمع افتاده بودند و با اسناد جعلی دیگر قصد اخاذی دو میلیارد تومانی را داشتند که با هوشیاری نیروهای انتظامی در چنگ قانون گرفتار شدند. وی خاطرنشان کرد: این درحالی بود که بررسی های پلیس و شواهد و مدارک موجود نشان می داد: تاریخ امضا و اثر انگشت مدارک طلب دو میلیاردی زمانی است که نوجوان 16 ساله اصلا در ایران نبود! و در دبی به سر می برد!

ماجرای سرقت بیش از 6 میلیارد تومانی از منزل تاجر

رئیس پلیس مشهد همچنین به افشای ماجرای سرقت کیف حاوی ارز و طلا از منزل تاجر افغانستانی اشاره کرد و افزود: در اثنای تحقیق از متهمان مشخص شد که ریشه آشنایی متهمان به یکی از مظنونان پرونده سرقت میلیاردی باز می گردد که مدتی قبل رخ داده است. وی در تشریح این حادثه نیز گفت: شبی که اعضای خانواده تاجر افغانستانی در منزل نبودند یکی از دوستان نوجوان 16 ساله مهمان اوبود اما شب بعد از این ماجرا، اعضای یک باند سرقت با دریل در ضد سرقت منزل تاجر افغانستانی را تخریب کرده و کیف حاوی بیش از 6 میلیارد تومان ارز و طلا را به سرقت برده اند.

«کلیددار امنیت شهر» اضافه کرد: با پیچیده شدن ماجراهای این پرونده، نیروهای کلانتری با هماهنگی و دستورات ویژه قاضی جعفری (بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به بازرسی مخفیگاه متهمان پرداختند و تعدادی درجات انتظامی، شوکر برقی و مشروبات الکلی را کشف کردند که بر موضوع اخاذی با جعل عنوان نیروهای انتظامی مهر تایید می زد.

سرهنگ حسین دهقان پور با اشاره به آغاز تحقیقات درباره ارتباط برخی از متهمان فراری این پرونده درباره حادثه هولناک گوش بری یک میلیون دلاری در افغانستان نیز گفت: در اثنای تحقیقات گسترده درباره افراد مرتبط با ماجرای سرقت و اخاذی های میلیاردی، شاکی پرونده که یکی از فرزندان تاجر افغانستانی است، به حادثه گروگان گیری در سال 92 در کابل نیز اشاره کرد که  هم اکنون به موضوع این پرونده مربوط نیست اما بررسی های تخصصی در خصوص ادعاهای شاکی و احتمال ارتباط برخی از مظنونان پرونده با ماجرای گوش بری یک میلیون دلاری در افغانستان، هم در دستور کار قرار دارد.

شاکی 32 ساله این پرونده درباره ماجرای وحشتناک گروگان گیری و گوش بری در کابل گفت: تابستان سال 92، زمانی که 24 سال بیشتر نداشتم از مغازه صرافی پدرم بازمی گشتم که حدود ساعت 6 بعد از ظهر وقتی خودرو را در نزدیکی منزل پارک کردم ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح و پوشش نظامی مرا ربودند و به مکانی نامعلوم بردند. آن ها چشم های مرا بسته بودند و کتک می زدند و آمپول بیهوشی تزریق می کردند. وقتی به هوش آمدم با زنجیر دست و پاهایم بسته بود و در یک زیرزمین قرار داشتم.

گروگان گیران بعد از 15 روز با پدرم تماس گرفتند و تقاضای 5 میلیون دلار کردند ولی پدرم از آن ها می خواست تا کمتر بگیرند چرا که توان تهیه این مبلغ را نداشت. بالاخره بعد از حدود 45 روز به یک میلیون دلار راضی شدند ولی وقتی پدرم نتوانست این مبلغ را هم بپردازد آن ها با تزریق داروی بی حسی، گوش مرا بریدند و از این صحنه دلخراش فیلم گرفتند.

سپس بریده گوش مرا با همان فیلم برای پدرم فرستادند که او به ناچار یک میلیون دلار را پرداخت کرد و آن ها مرا با خودرو و چشم های بسته در چهل و نهمین روزگروگان گیری به خیابانی خلوت آوردند و از من خواستند تا 100 بشمارم و بعد چشم هایم را باز کنم! من هم وقتی چشم بند را برداشتم با گوشی تلفنم که در اختیارم گذاشته بودند با خانواده ام تماس گرفتم و آن ها مرا پیدا کردند. بعد از این ماجراها در سال 93 به همراه خانواده و برخی از بستگانمان به مشهد آمدیم که حوادث سرقت کیف طلا و ارز و همچنین اخاذی با اسناد جعلی از برادرم رخ داد. حالا هم احتمال می دهیم شاید این ماجراها با یکدیگر ارتباط داشته باشند!

 با صدور دستوری قاطع از سوی قاضی شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهمان این پرونده روانه زندان شدند و تحقیقات گسترده توسط نیروهای کلانتری میرزا کوچک خان برای کشف زوایای پنهان این حوادث تکان دهنده ادامه یافت.

سجادپور

کدخبر: 788980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟