وزارت بهداشت:  آبله میمون تا امروز 15 خرداد وارد ایران نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ظهر امروز مطالبی از سوی برخی پزشکان مطرح کشور در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که به احتمال زیاد یک مورد ابتلا به آبله میمون در ایران شناسایی شده است. در این اظهارات گفته شده است که مردی 27 ساله‌ با بثورات جلدی گسترده و پیشرونده از چند روز قبل، همراه با تب و سردرد و بدن درد به یکی از مراکز درمانی تهران مراجعه کرده است.

پزشکان مطرح کننده احتمال ورود آبله میمون به ایران تاکید کرده اند که از ویژگی های این بیماری این است که ضایعات پوستی، خارش ندارند و در این بیمار نیز چنین بوده است. تمرکز ضایعات در این مرد 27 ساله نیز روی شکم و پشت بوده که این هم با مشخصات آبله‌ مرموز، همگون است. البته به گفته این پزشکان، تنها نکته‌ معاینه علیه این تشخیص، فقدان بزرگی غدد لنفاوی‌ بوده، اما بقیه نشانه ها و شکایات با همین تشخیص انطباق داشته است.

در این میان اما دکتر بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ضمن رد شایعه احتمال ورود آبله میمون به ایران، به خبرنگار رکنا گفت: تا امروز 15 خرداد هیچ مورد محتمل یا قطعی ابتلا به آبله میمون در کشورمان مشاهده نشده است و بیشتر موارد مشکوک به این بیماری در ایران هم به آبله مرغان مبتلا بوده اند.

وی افزود: بهتر است همکاران محترم ما تا زمانی که نتایج قطعی آزمایشات مربوط به ابتلا به آبله میمون مشخص نشود، نمی توان اعلام کرد که یک فرد به آبله میمون دچار شده است و اعلام چنین مواردی کمکی به مردم نمی کند و فقط منجر به ایجاد اضطراب در افکار عمومی می شود.

کدخبر: 788420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟