دسیسه ای که هوش از سر مال باختگان می پراند ! / دوستی خاله خرسه !

به گزارش رکنا،  مرد جوان با پدر و مادرش از شهری دور آمده بودند. آن ها برای سفر به مشهد دو هدف داشتند، هم زیارت و هم درمان. بنا به تشخیص پزشکان باید مدتی در مشهد می ماندند، همین شد که در یک مرکز اقامتی ساکن شدند. او باید هر روز یا یک روز در میان، پدر و مادرش را برای انجام امور درمانی به نقاط مختلف مشهد می برد. رفت و آمدهای زیاد آن ها، موجب شد تا با افرادی آشنا شوند. در این میان ارتباط آن ها با مردی میان سال پررنگ تر از دیگران بود، این ارتباط تا آنجا پیش رفت که مرد پنجاه ساله گاهی برای کمک و مسیریابی به محل اقامت آن ها می آمد. اما آنچه مرد جوان و خانواده اش نمی دانستند، افکار مسمومی بود که در پس ذهن رفیق جدیدشان وجود داشت تا جایی که پس از صمیمیت بیشتر، این فرد افکار پلیدش را با شگردی مکارانه نشان داد.

با اعلام سرقت در یک مرکز اقامتی در مشهد، از آنجا که مالباختگان مسافر بودند با دستور سرهنگ حسین دهقان پور، رئیس پلیس مشهد، تیم تجسس کلانتری دوازدهم مشهد برای بررسی موضوع راهی محل شدند.

شکایت از شیاد دوست نما

با حضور مأموران در محل، پسر خانواده پس از تشریح آنچه برآن ها گذشته بود از وجود فردی ناشناس سخن به میان آورد که از چندی پیش در قامت یک دوست گاهی به اتاق آن ها سر می زده است.

براساس اظهارات پسر جوان، این فرد مردی پنجاه ساله بوده است. او پس از اینکه ارتباطی صمیمی با این خانواده برقرار کرده است، در یکی از زمان هایی که به محل اقامت آن ها آمده، با خود آب میوه آورده که همه از آن نوشیده اند. اما پس از نوشیدن، پسر و پدر و مادرش بیهوش شده اند.

شاکی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: وقتی به هوش آمدم، اول متوجه اطرافم نبودم. کمی زمان برد تا متوجه شوم چه بلایی به سرمان آمده است. اول به سراغ پدر و مادرم رفتم و کمی آب به صورتشان پاشیدم که متوجه شدم خوشبختانه حال هر دو خوب است. بلافاصله از اتاق بیرون دویدم و توی کوچه دنبال همان مرد گشتم اما او را ندیدم. وقتی برگشتم متوجه شد که این فرد پس از بیهوش کردن ما پنج قطعه اسکانس صد دلاری را به همراه یک ادکلن از ما دزدیده است.

پیدا کردن شیاد کمتر از یک ساعت

مأموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و خیلی زود توانستند چهره متهم را شناسایی کنند. با تأیید هویت متهم از سوی مال باختگان افسران کلانتری امام رضا(ع) توانستند در کمتر از یک ساعت این فرد را در نقطه ای از شهر دستگیر کنند.

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، با دستور مقام قضایی، تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقت های احتمالی او با روش خوراندن نوشیدنی آلوده به مواد بیهوش کننده ادامه دارد.

فروش طلاهای تقلبی به یک طلافروش

هم زمان با رسیدگی پلیس مشهد به این پرونده، گزارش فروش طلا های قلابی به یک طلافروش، به سامانه پلیسی 110اعلام شد.

اهمیت این موضوع نیز موجب شد تا با دستور سرهنگ حسین دهقان پور، گروهی دیگر از افسران کلانتری دوازدهم مشهد برای پیگیری موضوع به این طلافروشی مراجعه کنند.

براساس اظهارات طلافروش، زن و مردی با طلاهایی که ظاهرا فاکتور خرید نیز داشته به او مراجعه می کنند و قصد فروش این طلاها را دارند . طلافروش با ورانداز کردن اولیه و از آنجا که طلاها فاکتور داشته است، هیچ شکی به ماجرا نمی کند و مبلغ 27میلیون تومان به این زن و شوهر می دهد.

اما کمتر از نیم ساعت از رفتن این افراد، او با بررسی های تخصصی متوجه می شود که فریب خورده و طلاهای دریافتی در واقع تنها روکش طلاداشته و تقلبی بودند .

در جست و جوی دو بدل انداز

افسران کلانتری امام رضا(ع) تحقیقات خود برای شناسایی متهمان را با توجه به سرنخ های موجود آغاز می کنند.

با چهره زنی مرد که سعی کرده بود خود را پشت ماسک بهداشتی پنهان کند، تحقیقات وارد مرحله میدانی شد. پی جویی افسران پلیس در نهایت منجر به شناسایی و دستگیری متهم 38ساله در مشهد شد.

فرمانده انتظامی مشهد از تحقیقات برای روشن شدن چگونگی ماجرا و شناسایی و دستگیری همدست متهم خبر داد و از طلافروشان خواست تا با خودمراقبتی بیش از گذشته مراقب شگردهای متقلبانه سودجویان و شیادان باشند.

کدخبر: 786609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟