پشت پرده انتشار عکس جنجالی «آبله میمون» در ایران + عکس

به گزارش رکنا، دکتر قوام الدین اشرفی زاده، متخصص بیماری های عفونی با انتشار تصویری از یک بیمار "مشکوک به آبله میمون " در اینستاگرامش نوشت که این بیمار از ۶ روز پیش درگیر تب، لرز، سرفه خفیف و بثورات پوستی بوده و برای بررسی های بیشتر به دانشکده بهداشت دانشگاه تهران معرفی شده است.

هنوز موردی از ابتلا به بیماری آبله میمون در ایران شناسایی نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر ویروس «آبله میمون» به یک قدمی ایران رسیده و خبرها از کشور امارات حاکی از مشاهده اولین نمونه ابتلا به این بیماری در این کشور عربی است. این در حالی است که پیگیری های خبرنگار رکنا نشان می دهد که اخیرا موارد مشکوکی از ابتلا به آبله میمون که برخی از آنها کودک هستند، برای بررسی بیشتر به انستیتو پاستور ایران ارجاع داده شده اند و در این مرکز هم بخش ویژه ای برای تشخیص احتمال ابتلا به این بیماری تشکیل شده است. در این میان سوال مهم این است که آیا هنوز موردی از ابتلا به آبله میمون در ایران شناسایی شده است یا خیر؟

این سوال را از دکتر بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت پرسیدیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار رکنا گفت: هنوز هیچ مورد تاییدشده‌ای از ابتلا به آبله میمون در ایران شناسایی نشده است و موارد مشکوکی هم که تا به حال تحت بررسی قرار گرفته اند، عمدتا مبتلا به آبله مرغان بوده اند.

گزارش کامل این موضوع را در اینجا می توانید بخوانید.

کدخبر: 785241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟