فیلم های مخوف ترین زندان جهان / هیچ کسی قادر به فرار نبود + عکس
حجم ویدیو: 7.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

به گزارش رکنا، می گویند که در دنیا دو نام وجود دارد که هر کسی در جای جای این کره ی خاکی نام آن ها را شنیده است؛ مایکل جکسون خواننده ی معروف و نوشابه ی کوکاکولا. اما به نظر من باید به این لیست کوتاه یک اسم دیگر هم اضافه کرد؛ زندان آلکاتراز ! این زندان مخوف و تاریخی که به امنیتی ترین زندان جهان معروف بوده و در دوره های مختلف تاریخی برای خودش کلی سر و صدا به پا کرده، این روزها دیگر به یک مکان برای تورهای تفریحی و بازدید های علاقه مندان به تاریخ این زندان  تبدیل شده است! درباره ی این زندان گفتنی ها زیاد است و به همین خاطر ما در الی گشت از شما خوانندگان عزیز دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه ی زندان آلکاتراز

درباره ی زندان آلکاتر از نکته های زیادی وجود دارد که ما برای شما بگوییم و به همین خاطر می خواهیم که ابتدا از تاریخچه ی این زندان مخوف آغاز می کنیم. شاید برایتان جالب باشد که درباره ی زندان آلکاتراز اول بدانید که این زندان از چه زمانی به وجود آمده و چرا اصلا مخوف شد؟ همانطور که در ادامه درباره ی آلکاتراز خواهیم گفت، در سال ۱۸۵۰ میلادی در جزیره ی آلکاتراز، تاسیسات نظامی گسترده ای بنا شد. پس از آن تا سال ۱۹۳۳ میلادی این مکان به عنوان یک زندان نظامی کاربری خود را آغاز کرد.

درباره ی زندان آلکاتراز باید این را بدانید که این زندان در ماه اوت سال ۱۹۳۴ میلادی به یک زندان فدرال تبدیل شد و ۲۹ سال مقر جنایتکاران حرفه ‌ای و بسیار معروف جهان از جمله آل کاپون (Al Capone)، رابرت فرانکلین استرود (Robert Franklin Stroud) که به پرنده باز آلکاتراز معروف بود، جرج کلی (Machine Gun Kelly) معروف به مسلسل و جیمز بالگر (Whitey Bulger) معروف به سفید برفی و همچنین آلوین کارپیس (Alvin Carpis) که با سابقه ‌ترین زندانی آلکاتراز به ‌شمار می ‌رفت را در خود جای داده بود. از سال ۱۹۳۷ میلادی تا به الان زندان آلکاتراز، موضوع بسیاری از فیلم‌ های سینمایی بوده است.

در همین راستا در سال ۱۹۹۶ میلادی فیلمی درباره ی زندان آلکاتراز ساخته شد. در ۲۱ ماه مارس سال ۱۹۶۳ میلادی، به دستور رابرت اف کندی این زندان که دیگر به تبعیدگاه ۲۵۰ زندانی تبدیل شده بود، برای همیشه تعطیل شد. درباره ی زندان آلکاتراز و علت تعطیلی آن دلایل مختلفی ذکر شده است. مسائلی همچون سنگین بودن هزینه ی اداره ی آن نسبت به دیگر زندان ‌ها و آلوده کردن آب خلیج سانفرانسیسکو بر اثر فاضلاب آن است.

علاوه بر این ها، ساختن یک زندان معمولی جدید که در خشکی قرار داشته باشد، آسان ‌تر از پرداخت هزینه‌ های سرسام‌ آور زندان آلکاتراز بود. در سال ۱۹۶۹ میلادی بومیان آمریکایی از قبایل مختلف در حالی که خود را بومیان قبایل آمریکا نامیدند، این جزیره را اشغال کردند. هدف آن ‌ها از تحصن در جزیره درخواست تأسیس یک مرکز آموزشی و فرهنگی در آنجا بود و برای رسیدن به منظور خود به تخریب ساختمان ‌های جزیره پرداختند. سرانجام پس از ۱۸ ماه دولت آمریکا آن ‌ها را مجبور به ترک این ناحیه کرد، نتیجه ی این تحصن تأسیس یک حکومت جدید خودگردان بود.

ممکن است که شما با تمام این توصیفات فکر کنید که در این جزیره فقط زندانیان مخوف و مسئولان زندان ساکن بودند اما درباره ی زندان آلکاتراز باید این را بدانید که محل سکونت کارکنان زندان و خانواده ‌هایشان نیز به ‌شمار می‌ رفت و امروزه همه ساله با حضور ساکنان جزیره در دومین هفته ی ماه اوت جشن سالگرد افتتاح زندان آلکاتراز برگزار می ‌شود.

کدخبر: 782223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟