واکنش فوری آتش نشانان مشهدی به 2 حادثه در ارتفاع و زیرزمین

به گزارش رکنا، در حادثه نخست دود ناشی از یک آتش سوزی به صورت ناگهانی از محل انبار یک فروشگاه بزرگ ارزاق عمومی و لوازم خانگی، درحالی به بیرون درز پیدا کرد که به علت شدت دود، کسی توان نزدیکی به کانون آتش سوزی را نداشت.

بلافاصله موضوع به آتش نشانی مشهد گزارش شد و آتش نشانان ایستگاه های پنجم و بیست و هفتم این سازمان امدادی برای رسیدگی به موضوع و پیشگیری از سرایت آتش به قسمت فروشگاه به محل اعزام شدند.

کانون آتش در زیرزمین این فروشگاه و قسمت انبار کالاها بود که امدادگران بلافاصله با گشودن در و استفاده از تجهیزات تنفسی به درون زیرزمین رفتند. دقایقی بعد مشخص شد که یک یخچال ایستاده فروشگاهی به دلایلی نامعلوم آتش گرفته و حریق در حال سرایت به دیگر بخش ها و لوازم موجود است. در حالی که دود ناشی از حادثه کل فضای انبار و فروشگاه را تسخیر کرده بود، آتش نشانان پیش از گسترش، آتش را خاموش کردند.

تیم های امدادی در ادامه با تخلیه دود از سطح فروشگاه و انبار به عملیات خود پایان دادند. علت این حادثه نامشخص است.

کمک به کارگر حادثه دیده در ارتفاع زیاد

دومین عملیاتی که امدادگران ایستگاه های اول و دوم آتش نشانی مشهد را به خیابان چمران کشاند، وقوع حادثه برای یک کارگر در یکی از طبقات بالایی یک ساختمان در حال ساخت بود.

با حضور آتش نشانان مشخص شد که امکان جابه جایی این کارگر با توجه به صدمات وارد شده وجود ندارد. امدادگران با استفاده از برانکارد بسکت، با احتیاط و به منظور پیشگیری از وقوع اتفاق های ناخوشایند بعدی، این فرد را به شکل ایمن به سطح زمین منتقل کردند.

با انتقال مصدوم میان سال که به دلایل نامشخصی دچار حادثه شده بود، این فرد برای دریافت خدمات درمانی و انتقال به بیمارستان ، تحویل نیرو های اورژانس مستقر در محل شد.

کدخبر: 779249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟