عکس های وحشتناک از برخورد صاعقه به یک خانه در اردل / همه چیز جزغاله شد

به گزارش رکنا، شکوهی فرماندار شهرستان اردل گفت: حادثه اصابت صاعقه ساعت ۱۷:۳۰ امروز جمعه، شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به وقوع پیوست.

صاعقه تخریب خانه

نیرو‌های امداد و نجات پایگاه امداد جاده‌ای دشتک یادمان زنده یاد علی سلیمانی به محض اطلاع از وقوع حادثه، در محل حاضر و اقدامات لازم را انجام دادند.

صاعقه در خانه

حادثه خانه مسکونی

خسارت شدید لوازم خانه دراثر صاعقه

صاعقه منزل

این حادثه تلفات جانی نداشت، اما وسایل منزل از جمله لوازم آشپزخانه ، فرش، کولر و ... دچار خسارت شد.

حادثه در خانه

شهرستان اردل در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

تخریب خانه صاعقه

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، تا اوایل هفته آینده وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید، تندباد‌های لحظه‌ای، وقوع رگبار‌های بهاری، رعد و برق، در نقاط مستعد بارش تگرگ، خیزش گرد و خاک و انتقال گرد و غبار در سطح چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود.

خرابی خانه

وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری

برای امروز و شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با بالا بودن شاخص‌های ناپایداری رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛  روز یک شنبه نیز وزش باد شدید در سطح استان دور از انتظار نیست.

در این مدت خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، احتمال آسیب به گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام سبک و تخریب بنا‌های غیر مستحکم دور از انتظار نیست.

احتیاط در عبور از اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، پارک خودرو‌ها در مکان‌های ایمن، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری به ویژه سالمندان به علت کاهش کیفیت هوا، تحکیم سازه‌های سبک و سقف‌های شیروانی و تابلو‌های تبلیغاتی، مستحکم نمودن تأسیسات گلخانه‌ای و سایر اقدامات پیشگیرانه در برابر وزش باد شدید در این مدت از جمله توصیه‌های ایمنی است که باید رعایت شود.

کدخبر: 777675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟