6 عملیات نفسگیر و مرگبار در یک روز برای آتش نشانان مشهدی + جزییات

به   گزارش رکنا، محمد جواد ابوعطا - از بامداد دیروز تا حدود ساعت 4 عصر شش حادثه در مشهد رقم خورد که سه حادثه آن دل خراش بود و در یکی از حوادث پنج عضو یک خانواده دچار مسمومیت با گاز شهری شدند. این درحالی بود که گروه های تخصصی آتش نشانی مشهد برای انجام عملیات امداد و نجات به محل وقوع حوادث در شهر اعزام شدند و توانستند جان شش شهروند را از خطر نجات دهند که آتشپاد سوم مجید فرهادی، سرپرست آتش نشانی مشهد جزئیات این حوادث را تشریح کرد.

مرگ در جاده بهشت رضوان

نخستین حادثه ای که منجر به اعزام آتش نشانان ایستگاه بیست و نهم آتش نشانی مشهد به جاده بهشت رضوان شد، بامداد دیروز اتفاق افتاد. در این حادثه یک خودرو پراید به دلایلی نامشخص واژگون شده و دو سرنشین درون خودرو گرفتار شده بودند.

نجاتگران ضمن پیشگیری از انفجار احتمالی خودرو، عملیاتی سخت را برای بیرون کشیدن محبوسان آغاز کردند. مأموران با بریدن قسمت هایی از خودرو توانستند این افراد را بیرون بیاورند، اما معاینات اولیه نشان داد این افراد جان خود را از دست داده اند. پیکر جان باختگان به عوامل انتظامی حاضر در صحنه تحویل داده شد.

سقوط آزاد از طبقه چهارم

یکی از حوادث دل خراش دیروز در بلوار اندیشه رخ داد. در این حادثه زنی جوان از بالکن طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی بر روی یک خودرو سواری سقوط کرده بود. محل سقوط و نوع گرفتاری فرد که درون سقف فرو رفته خودرو گرفتار شده بود، منجر به حضور امدادگران ایستگاه هفتم آتش نشانی مشهد در محل شد.

آتش نشانان با حضور در محل و با توجه به صدمات شدیدی که بر پیکر زن جوان وارد آمده بود، با رعایت اصول ایمنی و پس از اقدامات فنی پیکر زن جوان را به سطح زمین منتقل کردند و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل تکنیسین های اورژانس دادند. به گفته والدین مصدوم او روی چهارپایه در حال پهن کردن لباس بوده که ناگهان به پایین سقوط کرده است.

مسمومیت با گاز دوباره در اندیشه

در حالی که آتش نشانان تازه از حادثه سقوط زن جوان بازگشته بودند حادثه مسمومیت جمعی در یک منزل مسکونی باز هم در بلوار اندیشه اعلام شد. گروهی دیگر از آتش نشانان ایستگاه هفتم با پشتیبانی نیروهای ایستگاه سی و پنجم آتش نشانی مشهد در محل حاضر شدند.

بررسی ها نشان داد که پنج عضو یک خانواده شامل سه زن، یک مرد و یک کودک دچار حادثه شده اند. امدادگران بلافاصله با اکسیژن تراپی مصدومان را از خطر مرگ نجات دادند و آن ها را برای درمان تحویل تکنیسین های اورژانس مستقر در محل دادند. علت اولیه این حادثه نشت گاز شهری از بخاری این منزل مسکونی گزارش شده است.

آتش به جان چاپخانه افتاد

یکی دیگر از حوادثی که ظهر دیروز آتش نشانان ایستگاه های دهم و بیست و هشتم را به بولوار عبدالمطلب مشهد کشاند، مربوط به حادثه آتش سوزی در یک چاپخانه بود. این حادثه پس از اینکه دود زیادی از محل حادثه به بیرون نشت یافته بود به آتش نشانی گزارش شده بود .

آتش نشانان در گام های اولیه توانستند آتش را مهار کنند اما عملیات خارج کردن دود مدتی زمان برد و درنهایت پس از توصیه های ایمنی این مکان را تحویل مالکانش دادند.

حادثه در خیابان سرشور به خیر گذشت

مشاهده دود ناشی از آتش سوزی میان ساختمان دو هتل آپارتمان در خیابان سرشور مشهد، امدادگران را به محل کشاند. حادثه آتش سوزی مربوط به تجهیزات میان شکاف دیوار جداکننده دو هتل آپارتمان از یکدیگر بود.آتش نشانان از چند ایستگاه به محل اعزام شدند و از آنجایی که محل وقوع حادثه در دسترس نبود، عملیاتی نفس گیر را امدادگران آغاز کردند و پس از پیشگیری از سرایت آتش به اطراف توانستند این حادثه را مهار کنند.

مرگ در کمربند سبز

آخرین حادثه ای که عصر دیروز در جاده کمربند سبز مشهد در حدفاصل پل کلات به سمت رضویه رخ داد، مربوط به واژگونی عجیب یک کامیون حامل ماسه بود. در این سانحه اتاقک خودرو درهم پیچیده و راننده درون آن گرفتار شده بود.

آتش نشانان دو ایستگاه چهل و پنجم و بیست و نهم با حضور در محل در عملیاتی سخت توانستند راننده 35ساله را که به طرز بسیار دل خراشی از ناحیه سر دچار آسیب شده و جان باخته بود را بیرون بکشند.

کدخبر: 775106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟