زنده زنده سوختن مرد مشهدی در بولوار رسالت/ آتش سوزی عمدی بود؟

 بوی آتش در محله پیچیده بود، اما کسی متوجه منشأ این بوی مشکوک نمی شد تا اینکه دود از حیاط یک خانه کوچک در محله به هوا برخاست و به تبع آن همسایه های کنجکاو از لب دیوار شعله های سرکش آتشی را دیدند که تار و پود خانه همسایه را درهم می سوزاند.

مرگ در هپروت افیون

به گزارش رکنا، سروصدای یک زن و مرد هم که به بوی نامطبوع و آتش اضافه شد، تقریبا همه محله فهمیدند حادثه ای رخ داده است، اما تا در حیاط این منزل مسکونی باز نشده و زن میان سال خودش را به خیابان نینداخته بود، کسی متوجه عمق حادثه نشده بود.

همسایه ها همه برای کمک آمدند یکی آب می آورد و یکی سعی داشت با خاک آتش را خاموش کند، اما مشاهده پیرمرد همسایه که شبیه یک تکه آتش از در خانه خودش را بیرون انداخت، همه را شوکه کرد. پیرمرد فریادزنان قصد داشت خودش را به دست شویی برساند، اما مقابل سرویس بهداشتی نفس آخرش را کشید و نقش بر زمین شد.

ماجرای آتش سوزی در یک منزل مسکونی در یکی از کوچه پس کوچه های بولوار رسالت(جاده سیمان) که منجر به سوختن 3 نفر شده بود، خیلی زود به اورژانس پزشکی و پلیس 110اعلام شد.

مرگ دل خراش در حیاط کوچک

با حضور تکنیسین های اورژانس در محل مشاهده شد که یک خانه به دلایل نامشخصی دچار حریقی گسترده شده است. در این حادثه 3 نفر غافل گیر شده و سوخته بودند که معاینات پزشکان نشان داد، پیرمردی مقابل دست شویی در حالت نیم نشسته و انگار به دیوار تکیه داده است، به طرز دل خراشی سوخته و جان باخته بود.

همچنین مردی جوان و زنی میان سال نیز به صورت سطحی سوخته بودند که در محل درمان شدند و نیازی به انتقال به مراکز درمانی نداشتند.

حادثه چنان مشکوک بود که فقط پلیس می توانست به آن ورود پیدا کند که این مهم نیز با حضور مأموران انتظامی محقق شد.

پلیس همان ابتدای کار همسایه ها و اهالی کنجکاو را از خانه سوخته بیرون کرد و به بررسی صحنه حادثه پرداخت. در همان دقایق اولیه مشخص شد که آتش از سوی همسایه ها خاموش شده است، اما وجود جسد سوخته پیرمردی که به گفته خانواده اش حدود 70ساله بود، موضوعی نبود که پلیس بتواند نظری درباره آن بدهد و همین شد که موضوع به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه2 مشهد اعلام شد.

حضور تیم جنایی در محل

برای لحظاتی انگار زمان متوقف شده بود و شدت حادثه به نحوی بود که هیچ کاری از دست افراد حاضر در محل برنمی آمد، فقط صدای ضجه های زنی به گوش می آمد که اسم همسرش را مرتب تکرار می کرد. یکی از مأموران برای پایان دادن به این صحنه تلخ پتویی روی جسد کشید تا حداقل پیکر سیاه شده پیرمرد دیده نشود.

با حضور قاضی صادق صفری در محل و بازدید میدانی از خانه سوخته که تقریبا همه وسایل آن از بین رفته بود، برای مشخص شدن علت حادثه نگاه مقام قضایی متوجه زن و مردی شد که توانسته بودند از آتش سوزی جان سالم به در ببرند.

آتش سوزی در گردنه خماری

احتمال عمدی بودن حادثه موضوعی بود که توجه مقام قضایی را به خود جلب کرد. اما در پی‌جویی علت حادثه زن میان سال (همسر متوفی) و مرد جوان (فرزند خانواده)، در اظهارات مشترک و جداگانه ای اعلام کردند که پیرمرد به مواد افیونی معتاد بوده و آن روز هم مثل همیشه پای تک شعله ای که با شلنگ به لوله گاز متصل بود، در حال مصرف موادمخدر بوده است. اما اینکه چطور حادثه رخ داده را این افراد متوجه نمی شوند و ناگهان با شعله های سرکش آتش روبه رو می شوند. آن ها تنها کاری که از دستشان برمی آید نجات جان خودشان بوده است.

قاضی صفری با شنیدن این اظهارات که با مشخصات آتش سوزی مطابقت داشت از کارشناسان آتش نشانی مشهد خواست تا برای اظهارنظر تخصصی به محل بیایند.

حادثه سهوی بود

با درخواست مقام قضایی کارشناسان ایستگاه 37 به محل اعزام شدند. بررسی های تخصصی در محل آتش سوزی نیز نشان داد همان گونه که مادر و پسر می گویند، حادثه احتمالا به علت نشت گاز شهری از اجاق گاز تک شعله رخ داده است و هیچ گونه مورد مشکوکی که نشان دهد این حادثه عمدی بوده، وجود ندارد. احتمالا با توجه به سن و سال پیرمرد او که در خماری بوده است تا متوجه حادثه شده و خواسته از محل فرار کند، اسیر شعله های داغ آتش شده است.

با این نظر تخصصی و جمع بندی نهایی که نشان می داد این حادثه سهوی بوده است، جسد پیرمرد برای مشخص شدن علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

شهرآرا

کدخبر: 765290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟