آخرین وضعیت "رودان "بعد از سیل / زندگی مردم را سیلاب برد + فیلم
حجم ویدیو: 7.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا ، سیل هرمزگان اهالی بسیاری از روستاها در میناب، رودان و... خالی از سکنه کرده است. خسارت های زیادی به دلیل سیل هرمزگان به اموال مردم وارد شده است. ارگان های مختلف بعد از سیل هرمزگان پای کار آمده اند اما بدون شک بعد از سیل هرمزگان این مردم هستند که باز باید در تنهایی خانه های خود را بسازند. 

به گزارش خبرنگار رکنا، سیل به محض وقوع همیشه صدر اخبار تمام خبرگزاری و سایت های خبری است، اما بعد از گذشت چند روز از یاد ها می رود ، در حالی که سیل تازه به وقوع پیوسته و زندگی سیل زده ها را مختل کرده است و آسیب ناشی از سیل تا سال ها همراه زندگی آنها می ماند و خسارات مالی و معنوی بیساری را ایجاد می کند. 

چند روز پیش هرمزگان سیل آمد ، حال خبر سیل هرمزگان از صدر اخبار خارج شده است ولی مردم همچنان گرفتار هستند و زندگیشان را سیلاب برده و ویران کرده است.

بارش‌های‌ بی‌سابقه در سیل هرمزگان برای مردم شرق این استان مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است به گونه ای که بیش از صدها نفر برای اسکان منتقل شدند و خانه های زیادی تخریب شده اند یا سقف آنها ریزش کرده که نیاز است بعد از پایان بحران فعلی این منازل یا از ابتدا احداث و یا مجددا بازسازی شوند تا خطری در بارندگی‌ های آینده مردم را تهدید نکند.

حسین رئیسی نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره وضعیت منطقه رودان پس از سیل، گفت: در شهرستان میناب و رودان بارندگی های سیل آسا از شنبه تا کنون ادامه داشته است که همین امر موجب آبگرفتی شده البته بعد از وقوع سیل به مردم اسکان امن داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون آب گرفتگی در رودان وجود دارد گفت: در شهر رودان و در بعضی از محلات آب در حال فروکش کردن است اما با این حال عزیزان در گروه های امداد، جهادی و سپاه پای کار هستند و هم به اسکان و هم تغذیه مردم رسیدگی می کنند.

رئیسی با بیان اینکه درباره اسکان و تغذیه مردم مکاتباتی با مسئولین ملی و دفتر آقای قالیباف صورت گرفته است، تشریح کرد: این موضوع را به آقای قالیباف ارجاع دادیم، آقای قالیباف هم گفتند که با کمیته امداد، راهداری و هلال احمر در ارتباط هستیم تا شرایط و اوضاع را کنترل کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم موج باران که سبب رحمت است مشکلات زیادی به وجود نیاورد البته احتمالا تا فردا سامانه بارشی از منطقه خارج خواهد شد.

کدخبر: 763864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟