دژ معتادان مسلح متجاهر در جنوب شرق تهران/ زخمی که هر سال عمیق تر می شود + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،در چند سال اخیر هم افزایش اعتیاد در تهران داشتیم هم ازدیاد پاتوق های معتادان.از پاتوق های محله ای تا پاتوق های موزائیکی.بالا شهر و پایین شهر هم ندارد.

از قلب پایتخت تا شما و جنوب و شرق و غرب ، پاتوق شکل گرفته و از زن و مرد به ته خط رسیده مشاهده میشود.

فعالان اجتماعی حوزه اعتیاد باید به جای کنار گذاشته شدن به کار گرفته شوند.

هر چقدر بحران اقتصادی جامعه بیشتر شود اعتیاد و حاشیه نشینی و ادغامی از هر دو بیشتر میشود و گسترش می یابد.این ها فقط گفتن از یک درد اعتیاد نیست.فقط گفتن از آمار پاتوق معتادان متجاهر نیست.

از رشد آسیب های اجتماعی است.آسیب فقط یک حلقه از جامعه را به گرداب نمیکشد این گرداب با سرعت همه اقشار را زخمی میکند و میتازد.

شناسایی 133 پاتوق معتادان فقط در شرق تهران

تیم سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران آذر ماه سال گذشته از شناسایی ۱۳۳ پاتوق فعال معتادان تزریقی فقط در منطقه شرق تهران خبر داد.

کارشناسان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز با اجرای طرح "برآورد جمعیت اعتیاد تزریقی به روش مکان‌یابی یاMapping " به شناسایی و بررسی ۱۳۳ پاتوق  فعال معتادان تزریقی در شرق تهران پرداختند.

براساس گزارش تیم اجرایی سلامت روان مرکز و بازدیدهای میدانی در چهار منطقه ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شرق تهران ۱۳۳ پاتوق فعال وجود دارد و ۱۷ پاتوق نیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی غیرفعال شده است.

رئیس پلیس پایتخت از جمع‌آوری ۲۰۰۰ معتاد متجاهر در طرح سراسری جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی شهر تهران خبر داد.

جمع آوری های بی اثر و زخمی که هر سال عمیق تر می شود

شناسایی 133 پاتوق معتادان متجاهر در شرق تهران در حالیکه پاییز گذشته اعلام شد که داستان شناسایی و جمع آوری و گسترش بیشتر این پاتوق ها سالها است در بستر شهری تهران حاکم است و این چرخه توقف ندارد به طور مثال 11 بهمن سال 97 فرمانده انتظامی تهران از جمع آوری 200 معتاد متجاهر در تهران خبر داد آماری که در این مدت افزایش یافته است

سردار حسین رحیمی  آن زمان گفته بود در محله‌های مولوی، شوش و هرندی  بیش از ۲۰۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که از این تعداد حدود ۳۵۰ نفر به دلیل آنکه زخم باز داشته یا دارای بیماری‌های خاص بودند وضع آنها متفاوت است که دستگاه‌های مسئول برای این افراد نیز باید تدبیری بیندیشند.

سردار رحیمی همان زمان تاکید داشته بود که بیش از ۱۰۰ خانه که تبدیل به محل تجمع و حضور معتادان متجاهر شده بود مورد بازدید قرار گرفت و از این تعداد ۳۸ خانه که بیش از ۲۸۰ پاتوق در آنها بود، پلمب شد و همچنان این طرح ادامه خواهد داشت.وی از دستگیری ۲۰۵ خرده‌فروش مواد مخدر نیز خبر داده بود ولی حال مشاهده می کنیم که نه تنها پاتوق ها افزایش یافته است که حال به معضل بزرگتری تبدیل شده و در پایتخت دژ معتادان متجاهر به گفته عضو شورای شهر تهران شکل گرفته که هم آسیب است و هم امنیت شهر را به خطر می اندازد.

هر روز بیشتر بگذرد این زخم بزرگتر می شود و نیاز است که با درمان اساسی و موثر برای این درد با استفاده از نظر متخصصان و فعالان این حوزه صورت بگیرد و اجرایی شود.

 

 

 

 

کدخبر: 759540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟