طوفان و تگرگ کم‌سابقه در دشتی/ قطعی 4 ساعته برق+فیلم
حجم ویدیو: 5.53M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45

بارش بی‌سابقه تگرگ و طوفان در روستای باغان از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر به مزارع کشاورزی و تاسیسات مسکونی این روستا خسارت وارد کرد.

به گزارش رکنا، سقوط درختان، تخریب دیوار بعضی از منازل مسکونی و سقف‌ پارکینگ‌ها و قطع شدن شبکه برق روستاهای باغان و کردلان از جمله خسارت‌های ناشی از سامانه بارشی اخیر است که عصر دیروز در پی بارش شدید تگرگ و وزش طوفان شدید اتفاق افتاده است.

فرو ریختن دیوارها در بسیاری از نقاط روستای باغان باعث شده است تا به کنتورهای برق و سیستم برق‌کشی منازل این روستا آسیب وارد شده و شبکه برق رسانی باغان و روستای همجوار آن کردلان نیز قطع شود.

وزش طوفان و بارش تگرگ از ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه امروز آغاز شده است و نزدیک به نیم ساعت ادامه داشته اما خسارت جانی نداشته است. میزان خسارات وارده به شبکه برق رسانی و مزارع روستاهای باغان و کردلان در دست بررسی است و هنوز برآورد نشده است.

قطعی چهار ساعته برق در دشتی

عبدالله نادری فرماندار شهرستان دشتی با اشاره به خسارت بارش باران و تگرگ در این شهرستان اظهار داشت: وزش طوفان و ریزش تگرگ که شامگاه پنجشنبه در روستای باغان رخ داد و علاوه بر قطعی چهار ساعته برق به مزارع گوجه فرنگی این روستا آسیب زد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارد آمده به کشاورزان در دست بررسی است گفت: خسارت‌های گزارش شده تا کنون در خصوص تاسیسات برق و مزارع گوجه‌فرنگی است.

فعالیت سامانه بارشی تا سه‌شنبه هفته آینده در استان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی تا سه‌شنبه هفته آینده در استان بوشهر فعال خواهد بود.

پیام مساعدی اظهار داشت: طی این مدت به تناوب ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: انتظار می‌رود طی این مدت در برخی از ساعات، بارندگی و سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان از شدت بالایی برخوردار باشد.

وی بیان داشت: بر اساس ارزیابی ایستگاه‌های هواشناسی در سامانه اول، بیشترین بارش باران در بندر بوشهر با ۹۷ میلیمتر ثبت شده است.

مساعدی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش در ایستگاه دریایی بوشهر بیش از ۸۷ میلیمتر ثبت شده است گفت: در این مدت میزان بارش باران در گناوه ۷۱.۵ میلیمتر و خارگ ۵۸.۲ میلیمتر گزارش شده است.

وی میزان بارش باران در شهرستان جم را ۵۶.۶ میلیمتر دانست و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته در اهرم تنگستان ۴۷.۶، خورموج دشتی ۴۶.۷ و برازجان ۴۶.۱ میلیمتر ثبت شده است.

کدخبر: 757222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟