جولان پلنگ در طارم / موی گراز هم دیده شد

 رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان ردپای پلنگ در خرمنه‌سر طارم زنجان گفت: ردپا و سرگین‌هایی که متعلق به پلنگ بوده، در منطقه کوهستانی شکارممنوع خرمنه‌سر طارم مشاهده شده است.

به گزارش رکنا، رستمی گفت: در سرگین یافت شده پلنگ ، موی گراز نیز دیده شده که نشان از این دارد این‌گونه، طعمه پلنگ بوده است.

ردپای پلنگ در خرمنه‌سر طارم

وی ادامه داد: کوه‌های واقع در شهرستان طارم و منطقه قره‌پشتلو شهرستان زنجان، زیستگاه و مامن پلنگ در این استان است و با توجه به اینکه پلنگ، استتارشونده قهار و ماهری است و بر حسب غریزه ذاتی، خود را از چشم‌ها پنهان نگه می‌دارد، بنابراین مشاهده آن به ندرت اتفاق افتاده و سرشماری این گونه را امری مشکل می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، در حفظ و حراست از این گونه جانوری، تلاش زیادی می‌کند، گفت: منطقه خرمنه‌سر طارم که دارای شرایط آب و هوایی مناسب بوده و از تنوع زیستی بسیار خوب و بالایی نیز برخوردار است، برای زیست پلنگ، منطقه‌ای امن و مطمئن محسوب می‌شود.

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، خاطرنشان کرد: این گونه جانوری شاخص، حیوانی قلمروطلب است و اگر طعمه کافی در زیستگاه داشته باشد، به دام‌های اهلی و انسان‌ها نزدیک نمی‌شود و در استان نیز از حمله این جانور به دام‌ها، گزارشی دریافت نشده است.

کدخبر: 755914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟