مه غلیظ دید افقی در جاده‌های استان مرکزی را به ۲ متر رساند

سرهنگ « محمد پورشمس» روز چهارشنبه افزود: اکنون مه در مسیرهای اراک - قم، اراک - فراهان - اراک - توره، کنار گذر شمالی اراک و گردنه دخان شهرستان ساوه شدید است.

به گزارش رکنا، وی بیان کرد: رانندگی در مه غلیظ مانند رانندگی با چشم بسته است و نیاز است رانندگان با دقت و حوصله ویژه برانند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: نیاز است در شرایط مه از سفرهای غیرضروری پرهیز شود و در صورت ضرورت نکات لازم از جمله پرهیز در توقفگاه‌ها، روشن کردن چراغ خودرو و جفت راهنما (فلاشر)، پرهیز از سبقت و سرعت، مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: هنگام رانندگی در مه گرفتگی، میدان دید برای راننده محدود است و می‌طلبد که فاصله طولی خودروها رعایت شود زیرا هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به وقوع تصادف شود.

وی عنوان کرد: سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک‌کن و بخاری نیز در مه گرفتگی ضروری است زیرا نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود و توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در محورهای مه گرفته خودداری شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در زمان مه گرفتگی، سرعت خودرو باید به مراتب کمتر از سرعت در زمان عادی باشد، چون شعاع دید راننده به حداقل می‌رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی شود، بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی افزایش پیدا می‌کند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

مه گرفتگی شدید همه جاده‌های همدان

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: هم اکنون همه جاده‌های استان همدان با پدیده مه گرفتگی وکاهش میدان دید افقی روبر است.

 سرهنگ عزیزی افزود: لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

وی با تاکید بر این نکته که با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری تصریح کرد: رانندگان به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کنند و توجه کافی به جلو در زمان مه گرفتگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در زمان مه گرفتگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در زمان عادی باشد، چون شعاع دید راننده به حداقل می‌رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی کنیم، بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی افزایش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در زمان رانندگی از توصیه‌های جدی پلیس راه است.

کدخبر: 748877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟