فیلم آتش سوزی در نیزارهای تالاب زریوار / آتش سوزی عمدی ماهی گیران سودجو
حجم ویدیو: 3.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

تالاب زریوار در استان کردستان واقع شده است. تالاب زریوار در حاشیه شهرستان مریوان قرار دارد. تالاب زریوار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی کردستان محسوب می شود. از ظهر امروز تا کنون بیش از 100 هکتار از نیزارهای تالاب زریوار در آتش سوخته است. آتش سوزی در تالاب زریوار به صورت عمدی و از سوی ماهی گیران سودجوی این منطقه رخ داده است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم همت بلند، رئیس اداره محیط زیست مریوان از وقوع حریق شدید در نیزارهای حاشیه تالاب زریوار خبر داد و درباره جزئیات بیشتر این آتش سوزی به خبرنگار رکنا گفت: آتش سوزی از حدود ساعت 12 ظهر امروز آغاز شده است و هم اکنون بیش از نیمی از نیزارهای حاشیه تالاب زریوار در آتش سوخته است. در حال حاضر سطح وقوع حریق بیش از 100 هکتار برآورد می شود، اما تا صبح فردا، حجم دقیق خسارت ها مشخص می شود. 

وی افزود: آتش سوزی هم اکنون به صورت شدید ادامه دارد، اما با توجه به طوفانی بودن این منطقه در روز جاری، امکان استفاده از بالگرد برای اطفای حریق وجود نداشت. ما هم از ظهر امروز تا کنون با کمک نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، آتش نشانی، بسیج و انجمن های مردم نهاد در حال اطفای حریق هستیم. 

رئیس اداره محیط زیست مریوان ادامه داد: با توجه به سرعت بالای وقوع حریق در نیزارهای حاشیه تالاب زریوار و باد شدیدی که در منطقه می وزد، به نظر می رسد که آتش تا صبح فردا خاموش خواهد شد. چون اساسا آتش سوزی های نیزارها به گونه ای است که سطح وسیعی در مدتی اندک می سوزد و آتش سوزی به سرعت به پایان می رسد. 

همت بلند در پایان تصریح کرد: آتش سوزی امروز کاملا به صورت عمدی و از سوی عامل انسان رخ داده است. متاسفانه برخی ماهی گیران سودجو مانند مرتبه های قبلی برای این که دسترسی راحت تری به تالاب پیدا کنند، اقدام به ایجاد حریق محدودی در دل نیزارها کرده بودند که با توجه به طوفانی شدن هوا، نتوانستند آتش را کنترل کنند و همین مساله منجر به سرایت آتش به بخش زیادی از نیزارهای تالاب زریوار شده است.

کدخبر: 746603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟