پسر همدانی در خانه شان جوانمرگ شد + جزئیات حادثه دردناک

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۲۷ ساله ساکن شهر همدان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان باخت.

«ارتین کمالی» روز یکشنبه افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب اتصالات بخاری سبب جریان یافتن گاز شهری در داخل منزل مسکونی و مسمومیت و مرگ این جوان شد.

به گزارش رکنا، به گفته وی، با توجه به آغاز فصل سرما و نصب بخاری باید دقت نظر لازم برای رعایت استانداردهای لازم در استفاده از لوازم گرمایشی اعمال شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مسمومیت با مونواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز با عنوان «مرگ خاموش» یاد می شود.

وی اضافه کرد: یک زن و سه مرد طی ۶ ماه نخست امسال به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند این درحالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل یک نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳ نفر شامل هشت زن و ۱۵ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

کمالی علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

وی افزود: کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله‌ مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.

کدخبر: 744964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟