ورود دستگاه قضا به موضوع مرگ کارگران فولاد

حجت‌الاسلام محسن کرمی امروز  از صدور دستورات لازم به نیروی انتظامی و اداره کار در راستای پیگیری موضوع مرگ سه کارگر «کارخانه فولاد البرز ناب آرش»  بر اثر گاز گرفتگی، خبر داد و اظهار کرد: عوامل انتظامی فورا مامور شدند که محل حادثه را تحت نظارت و کنترل قرار دهند و خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستورات لازم برای تعیین بازرسان مجرب، شناسایی علت حادثه و پرداخت حق و حقوق اولیای دم و مصدومان صادر شد.

به گزارش رکنا، دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به اینکه بازرسان در حال انجام کارشناسی‌های لازم به منظور شناسایی دقیق مقصر یا مقصرین حادثه هستند، تصریح کرد: به محض تکمیل تحقیقات و ارائه گزارش کارشناسی، با مسببان برخورد قاطع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه‌شنبه چهارم آبان ماه در پی بروز یک حادثه کاری در شرکت فولاد ناب آرش ابهر زنجان، سه کارگر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز مسموم شدند، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع قطعا با مسببان امر برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است، حادثه شرکت فولاد ناب آرش ابهر موجب مرگ سه تن از کارگران این مجموعه شد، طبق گزارش ارائه شده کارگران با تصور خالی بودن مخزن این شرکت از گاز نیتروژن در حال فعالیت در بالای منبع بودند که بیل دستی یکی از کارگران به داخل مخزن می‌افتد، وی برای برداشتن بیل خود به داخل مخزن می‌رود، اما با توجه به اینکه مخزن پر از گاز نیتروژن است که می‌تواند گاز خفه کننده باشد دچار خفگی می شود.

مشاهده مرگ همکار موجب می‌شود کارگر دوم به هوای نجات دوستش به داخل مخزن وارد شود و نفر سوم نیز پشت سر وی برای نجات آن دو به داخل مخزن وارد می‌شوند که هر سه نفر جان خود را از دست می‌دهند، پس از این سه نفر کارگران بعدی به دستور سرکارگر با تجهیزات لازم وارد مخزن شده و خوشبختانه با سلامت از مخزن خارج می‌شوند.

کدخبر: 736920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟