آموزش «جلوگیری از خودکشی افراد» به مأموران کلانتری

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: تا‌کنون موارد زیادی از اقدام به‌ خودکشی ها با حضورماموران پلیس پایانی خوش داشته و مأموران پلیس مانع از وقوع آنها شده‌اند. به همین دلیل آموزش مقابله و نحوه منصرف کردن افرادی که قصد خودکشی دارند جزو آموزش‌هایی است که به مأموران ما داده می‌شود.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: پلیس پیشگیری زیرمجموعه‌های مختلف به شکل شبانه روزی با حضور در مترو، پارک‌ها، کوهستان و... خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهد به‌طوری که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰طرح مختلف در سطح محلی را در شهر تهران به اجرا درآورده است.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: آنچه اشاره می‌کنم صرفا اقداماتی است که در پلیس پیشگیری انجام شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۲هزار و ۸۸۰خرده فروش مواد‌مخدر دستگیر و ۲۴هزار و ۷۰۰معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد مراکز بازپروری معرفی شده‌اند. به‌گفته وی، در این مدت از موادفروشان در مجموع 830کیلو انواع موادمخدر کشف شده است.

با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰نفر از اراذل و اوباش نیز دستگیر شده‌اند، گفت: در حوزه وقوع سرقت هم شاهد افزایش 7 درصدی کشفیات در مجموعه پلیس پیشگیری بودیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی «قرارگاه جلب» در مجموعه پلیس پیشگیری خبر داد و گفت: این قرارگاه برای دستگیری مجرمین حرفه‌ای تشکیل شده که حکم جلبشان صادر شده اما به‌دلیل متواری بودن و... امکان دستگیری‌شان وجود نداشت. از زمان فعالیت این قرارگاه ۴۷۰مجرم حرفه‌ای که تحت تعقیب بودند شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: همشهری

کدخبر: 731471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟