فاجعه در گلستان / 200 هکتار جنگل در 3 روز سوخت / بالگرد اعزامی امکان پرواز نداشت + فیلم بازدید رئیس سازمان جنگل ها
حجم ویدیو: 16.62M | مدت زمان ویدیو: 00:02:16

دو منطقه از جنگل های گلستان از ظهر روز پنجشنبه دچار حریق شده است. منطقه یانه سر و ارتفاعات درازنوی شهرستان کردکوی عرصه هایی از جنگل های گلستان هستند که از ظهر روز پنجشنبه در آتش می سوزند. تا کنون در مجموع حدود 200 هکتار از جنگل های گلستان در حریق اخیر سوخته اند. با توجه به شدت بالای وزش باد، اطفای حریق جنگل های گلستان برای نیروهای امدادی بسیار دشوار است. با وجود این که از عصر دیروز یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل های گلستان به منطقه رسید، اما امروز امکان پرواز بالگرد به دلیل شدت بالای وزش باد و تراکم شدید ابرها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ظهر روز پنجشنبه دو منطقه از جنگل های گلستان دچار حریق شد. حریق کوچکتر در منطقه یانه سر و حریق بزرگتر در ارتفاعات درازنوی شهرستان کردکوی رخ داد. آتش سوزی در منطقه یانه سر به طور کامل اطفا شده است، اما حریق ارتفاعات درازنوی شهرستان کردکوی از دو روز پیش تا کنون همچنان ادامه داد. در مجموع این آتش سوزی ها، تا کنون حدود 200 هکتار از جنگل های گلستان سوخته اند.

با وجود این که از ظهر روز پنجشنبه اداره کل منابع طبیعی استان گلستان درخواست اعزام دو یا سه بالگرد برای کمک به اطفای حریق این منطقه را داشت، اما عصر روز جمعه تنها یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد که آن هم توانست فقط 6 سورتی پرواز برای آبپاشی انجام دهد. امروز هم به دلیل شدت بالای وزش باد و تراکم شدید ابرها امکان پرواز مجدد بالگرد وجود ندارد و هم اکنون نیروهای امدادی با استفاده از تجهیزاتی از جمله دمنده و ماشین آتش نشانی مشغول اطفای حریق هستند.

شدت بالای آتش سوزی های روزهای اخیر منطقه درازنوی شهرستان کردکوی استان گلستان، امروز پای مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور را به این منطقه کشاند. او در بازدید از این منطقه با تاکید بر این که حدود 80 درصد آتش سوزی ها مهار شده است، گفت که در سه روز گذشته حدود 200 هکتار از مناطق جنگلی گلستان دچار حریق شده اند.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تاکید کرده است که آتش سوزی در ارتفاعات درازنوی شهرستان کردکوی به دلیل عوامل انسانی رخ داده است و حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان نیز دستور ویژه ای برای شناسایی و برخورد با عاملان این آتش سوزی صادر کرده است.

گفتنی است؛ از ظهر روز پنجشنبه در مجموع بیش از 300 نفر از نیروهای مردمی، دوستداران محیط زیست، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی و محیط بانی برای اطفای حریق به ارتفاعات درازنوی شهرستان کردکوی استان گلستان اعزام شده اند.

هم اکنون جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان با حضور استاندار، رئیس سازمان جنگل ها و دیگر مسئولان کشوری و لشکری استان برای بررسی وضعیت حریق درازنوی کردکوی و برنامه ریزی برای اطفای آن در حال برگزاری است.

کدخبر: 723644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟