بالگرد به کردکوی رسید / آتش جنگل های گلستان همچنان شعله ور است + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.27M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43

دو منطقه از جنگل های گلستان از ظهر دیروز دچار حریق شده است. منطقه یانه سر و ارتفاعات رادکان عرصه هایی از جنگل های گلستان هستند که از ظهر دیروز در آتش می سوزند. تا کنون در مجموع بیش از 150 هکتار از جنگل های گلستان در حریق اخیر سوخته اند. با توجه به شدت بالای وزش باد، اطفای حریق جنگل های گلستان برای نیروهای امدادی بسیار دشوار است. با وجود این که از عصر امروز یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل های گلستان به منطقه رسید، اما به نظر می رسد حداقل تا فردا آتش در ارتفاعات رادکان شهرستان کردکوی شعله ور خواهد بود. 

جنگل های گلستان 1

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ظهر دیروز دو منطقه از عرصه های جنگلی استان گلستان دچار حریق شد. حریق در منطقه یانه سر تقریبا خاموش شده است، اما شعله های آتش در ارتفاعات 2600 متری منطقه رادکان شهرستان کردکوی همچنان زبانه می کشد و احتمال تداوم آتش سوزی تا فردا وجود دارد. قرار بود صبح امروز دو یا سه بالگرد برای کمک به اطفای حریق به منطقه اعزام شوند، اما عصر امروز فقط یک فروند بالگرد برای اطفای حریق تامین شد. 

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره آخرین وضعیت وقوع حریق در دو منطقه از عرصه های جنگلی استان گلستان به خبرنگار رکنا گفت: حریق منطقه یانه سر تقریبا اطفا شده است، اما حریق در ارتفاعات رادکان همچنان فعال است. اگرچه اکنون وضعیت آتش سوزی این منطقه نسبت به صبح امروز بهتر است، اما حجم خسارت قطعا از 150 هکتار فراتر می رود. 

جنگل های گلستان 2

وی افزود: ما از عصر دیروز برای اعزام دو یا سه فروند بالگرد درخواست کردیم، اما در حالی که قرار بود بالگردها صبح امروز به منطقه برسند، عصر امروز فقط یک فروند بالگرد برای اطفای حریق تامین شد. این بالگرد از حدود ساعت 3 بعد از ظهر به منطقه رسید و در 6 سورتی پرواز به آبپاشی پرداخت. 

لطفی تاکید کرد: حضور بالگرد در عملیات اطفای حریق موثر بود، اما با توجه به شدت بالای وزش باد و تاخیر در اعزام بالگرد، آتش سوزی همچنان ادامه دارد. اکنون هم با توجه به تاریکی هوا، بالگرد به فرودگاه گرگان بازگشته است تا سوختگیری خود را انجام دهد و صبح فردا به عملیات اطفای حریق بازگردد. 

جنگل های گلستان 3

وی در پایان تصریح کرد: مطابق اعلام هواشناسی گلستان، متوسط سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته حدود 70 کیلومتر بر ساعت بود و سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از 90 کیلومتر بر ساعت هم رسید. وزش شدید باد هم علت اصلی دشوار شدن اطفای حریق ارتفاعات رادکان در دو روز گذشته بوده است. 

به گفته حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان، آتش سوزی ارتفاعات رادکان شهرستان کردکوی قطعا عوامل انسانی دارد و دستور ویژه ای برای شناسایی و برخورد با عاملان این آتش سوزی صادر شده است.

جنگل های گلستان 4

گفتنی است؛ از ظهر دیروز بیش از 200 نفر از نیروهای مردمی، دوستداران محیط زیست، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی و محیط بانی برای اطفای حریق به ارتفاعات رادکان شهرستان کردکوی استان گلستان اعزام شده اند.

کدخبر: 723493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟