بالگرد برای اطفای آتش جنگل های جهان نما درخواست شد، اما نیامد / بیش از 50 هکتار از جنگل های گلستان سوختند + فیلم
حجم ویدیو: 5.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

یک بار دیگر آتش سوزی جنگل ها در ایران رخ داد. این بار آتش سوزی جنگل ها در استان گلستان رخ داده است. عملیات اطفای آتش سوزی جنگل ها در گلستان به کندی پیش می رود. آتش سوزی جنگل ها در گلستان از عصر امروز آغاز شده است. آتش سوزی جنگل ها در منطقه حفاظت شده جهان نما رخ داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت و گو با رکنا درباره آخرین وضعیت حریق در منطقه حفاظت شده جهان نما توضیح داد: حریق امروز از ساعت 13 آغاز شد. منطقه حفاظت شده جهان نما پوشش گیاهی زیادی دارد و زیرآشکوب جنگل های آن نیز از علفزار تشکیل شده و به همین دلیل، کنترل حریق در منطقه دشوار است.

وی افزود: به محض رویت حریق، سه نفر از نیروهای محیط بان منطقه به همراه جمعی از نیروهای منابع طبیعی که در سرجنگل‌بانی منطقه رادکان حضور دارند، خود را به محل وقوع حریق می رسانند، اما به دلیل وزش باد، اطفای حریق از عهده این نیروها خارج می شود. به همین دلیل، ما نیروهای کمکی از شهرستان های کردکو، بندر گز و گرگان به منطقه اعزام کردیم.

لطفی ادامه داد: خوشبختانه اکنون حریق تا حد زیادی کنترل شده است. اکنون نیروهای جنگل بانی، محیط بانی، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی مشغول اطفای حریق در منطقه هستند و حریق کنترل شده است و احتمالا امکان سرایت به مناطق دیگر را ندارد و امیدواریم تا صبح امروز حریق به طور کامل اطفا شود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان تاکید کرد: صبح زود حدود صد نیروی تازه نفس به منطقه جهان نما اعزام می کنیم تا بتوانند حریق در این منطقه حفاظت شده را به طور کامل اطفا کنند. البته طبق پیش بینی هواشناسی، فردا بعد از ظهر با ریزش باران، خیال ما از اطفای کامل حریق راحت خواهد شد.

وی با بیان این که منابع طبیعی گلستان درخواست اعزام بالگرد از استان های مازندران و تهران را داشته است، عنوان کرد: ما چون نیاز به بالگرد داشتیم، ابتدا از استان مازندران درخواست اعزام بالگرد کردیم که چون بالگرد موجود در ساری توانایی پرواز نداشت، به منطقه نیامد، بعد هم مسئولان مدیریت بحران استان گلستان از تهران درخواست اعزام بالگرد کردند که چون زمان به تاریکی هوا نزدیک می شد، بالگرد از تهران به منطقه نرسید.

لطفی گفت: فردا صبح زود قرار است بالگرد از تهران به گرگان بیاید تا هم بخشی از نیروها و تجهیزات توسط بالگرد به منطقه اعزام شود و هم برای اطفای حریق از بالگرد استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان در پایان تصریح کرد: حداقل 50 هکتار از جنگل های منطقه جهان نما سوخته اند و چون بخشی از منطقه ای که دچار حریق شده است، منطقه حفاظت شده محیط زیست محسوب می شود، قطعا حیات وحش منطقه نیز آسیب دیده اند.

کدخبر: 717163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟