مرگ های سریالی در اکباتان  / قرعه مرگ این بار به نام پسر 14 ساله همدانی

"منصور ستوده" روز پنجشنبه افزود: با وجود هشدارهای اعلام شده قبلی در رابطه با ممنوعیت شنا در دریاچه سدها و تاسیسات آبی استان، شاهد غرق شدن سه نوجوان طی یک هفته گذشته در سد اکباتان همدان بودیم.

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: این سه نوجوان ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساله با شنا در قسمت خطرناک سد اکباتان ، جان خود را از دست دادند.

ستوده گفت: بارها در رسانه ها هرگونه شنا در تاسیسات آبی به خصوص سدها و خطر آن را هشدار داده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه سدها نیز تابلوهای هشدار و ممنوعیت شنا نصب شده است ، اما با این وجود شاهد بروز حوادث تلخ و تاسف باری هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست، از هموطنانی که این اماکن را برای تفریح انتخاب می‌کنند، خواست به خاطر حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌ به علائم هشدار دهنده و تذکر ماموران توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب مخزن سدها گفت: بر اساس نظر متخصصان، این تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

ستوده افزود: وجود جریان‌های قوی زیر سطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها باعث کشیده شدن شناگران به سمت آبگیرهای سد می شود و مرگ حتمی آنها را به دنبال دارد.

خارج کردن جسد یک نوجوان دیگر از سد اکباتان

غواصان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان جنازه یک نوجوان را از سد اکباتان بیرون کشیدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان عصر چهارشنبه سامانه ۱۲۵ همدان با دریافت گزارشی مبنی بر  غرق شدن یک نوجوان در سد اکباتان تیم تخصصی غواصی را با همراهی معاون عملیات سازمان به محل حادثه اعزام کرد.

آتش نشانان  پس از حضور در محل حادثه پس از بررسی های  اولیه بلافاصله با استفاده از تجهیزات تخصصی غواصی وارد آب شده و عملیات جستجو را  آغاز کردند.

غواصان آتش نشانی با تمام توان و با استفاده از شیوه های تخصصی امداد و نجات در آب ، عملیات جستجو را دنبال کردند و دقایقی پس از آغاز عملیات با وجود سردی آب و شرایط خاص محل حادثه جسد نوجوان حدود ۱۴ساله را از آب بیرون کشیدند.

سد اکباتان همدان همچنان قربانی می‌گیرد

آتش نشانان پس از پایان این  عملیات که با حضور و نظارت مستقیم سرپرست سازمان انجام شد جسد کشف شده را جهت طی مراحل قانونی تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دادند.

لازم به ذکر است جمعه گذشته نیز در عملیات مشابه دیگری، آتش نشانان جسد ۲ نوجوان را از سد اکباتان بیرون کشیدند.

۲ نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله جمعه گذشته ۱۹ شهریور در سد اکباتان همدان غرق شدند.

سدهای اکباتان، آبشینه، سرابی، کلان، شنجور، شیرین‌سو و نعمت‌آباد از مهم‌ترین سدهای استان همدان هستند.

کدخبر: 720930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟