مرگ تلخ خرس قهوه ای در فیروزکوه / با گلوله کشته شده بود

داریوش فرخی در تشریح این خبر گفت: بر اساس گزارش مردمی در عصر روز گذشته (۱۷ شهریور) مبنی بر وجود لاشه یک قلاده خرس در مزارع منطقه آزاد ارجمند، محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط بانی ارجمند سریعا به محل مراجعه کردند و متاسفانه با لاشه یک قلاده خرس  در این منطقه مواجه شدند.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از بررسی اولیه مشخص شد این خرس نر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته که باعث مرگ حیوان شده است.

مرگ یک قلاده «خرس قهوه‌ای» در فیروزکوه

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروز کوه در ادامه با اشاره به اینکه احتمالا تیراندازی به خرس از فاصله نزدیک انجام شده است، تصریح کرد: این اداره در اسرع وقت مراتب را به اطلاع مقام قضایی شهرستان رسانده و دستورات لازم را برای پیگیری و دستگیری متخلف یا متخلفان دریافت کرده است.

 فرخی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون محیط بانان در منطقه درحال بررسی و تحقیقات لازم هستند و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، درحالی یک خرس قهوه‌ای در استان تهران تلف شده که بارها شاهد تعارض این گونه با انسان در استان‌های مختلف کشور بوده‌ایم.  کارشناسان معتقدند که کاهش دسترسی به منابع غذایی و همچنین ساخت و گسترش سکونتگاه‌های انسانی و جاده در زیستگاه این گونه باعث شده خرس قهوه‌ای خطر کند و به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک شود. آمار دقیقی از جمعیت خرس قهوه‌ای در کشور موجود نیست اما به گفته کارشناسان، "جمعیت این گونه در خوشبینانه‌ترین حالت ۵۰۰ قلاده است که در سطح بسیار وسیعی از کشور پراکندگی دارد".

کدخبر: 719012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟