عکس2 خواهر مسن مینابی که کرونا را شکست دادند

دکتر یدالله رییسی ماکیانی افزود: پس از مراجعه ۲ خواهر مسن ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا ، این بیماران درزیر نظر متخصص بیماری‌های عفونی بستری و با تلاش‌های کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.

متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب نیز گفت: در ابتدای پذیرش این ۲ خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند،

دکتر زهرا معلمی افزود: در بررسی وضعیت یکی از این  خواهران پس از انجام سخی تی اسکن  مشخص شد که با ۴۲ درصد درگیری ریه و اکسیژن خون  ۸۵ درصد، احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت های پزشکی و پرستاری و دریافت داروهای مرتبط با کرونا و داروهای تقویتی و مکمل های درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی و امیدوارکننده شد.

وی ادامه داد: هر ۲ خواهر پس از دریافت داروهای تقویتی در کنار داروهای موثر کرونا شرایط بهتری پیدا کردند و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهارداشت: این ۲ خواهر که اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب بودند با حال عمومخی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید ۴ روز گذشته از بیمارستان ترخیص شدند.

خواهران مینابی یکی متولد ۱۲۸۷و دیگری متولد ۱۲۹۹ بودند.

کدخبر: 717304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟