به گزارش رکنا ،نورالله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره بازگشت دریانورد هندی به کشورش، گفت: یاسین شا؛ دریانورد هندی به دلیل اختلاف با مالکان شناور، دچار مشکلاتی از جمله دریافت نکردن حقوق، اتمام مدت ویزا، تأمین غذا و پوشاک شده بود و امکان بازگشت به وطن را نداشت که پس ازدریافت تقاضای او مبنی بر بازگشت به وطن خود، اداره کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و امور کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بندر خرمشهر، مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌های بین‌المللی، پیگیری و اقدامات لازم برای بازگشت او به کشورش را آغاز کردند.

به گفته مدیرکل بندر و دریانورد ی خرمشهر، در دو نوبت به مالک شناور اخطار داده شد، اما مذاکرات بی‌نتیجه ماند و این موضوع باعث آغاز مکاتبات با سازمان بنادر و دریانوردی و مراجع مربوطه، چون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خرمشهر شد و سازمان بنادر مجدانه بازگشت این دریانورد را دنبال کرد.

برای حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات بیشتر برای این دریانورد، بندر خرمشهر در مدت ۱۹ ماه، ارائه خدمات رفاهی و درمانی این دریانورد هندی را به‌عهده گرفت.

اسعدی ادامه داد: سرانجام با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی  و تأمین اعتبار توسط بندر خرمشهر و پرداخت تمامی هزینه‌های سفر از جمله جریمه‌های تمدید نشدن پروانه اقامت، تمدید مجدد پروانه اقامت، تهیه بلیت سفر به کشور هند، این دریانورد هندی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با سلامت کامل، کشورمان را به مقصد میهن خود ترک کرد.

یاسین شا بعد از بازگشت به کشورش و حضور در جمع خانواده خود ضمن ابراز خوشحالی فراوان در گفت‌و‌گو با رسانه‌های محلی، از مساعدت و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای بازگشت به کشورش در شرایط محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.

کدخبر: 712016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟