واکسن 500 میلیون تومانی کرونا در تهران ! / مرد تبهکار دستگیر شد

به گزارش رکنا ، چندی قبل فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید واکسن کرونا کرده اما فروشنده از وی کلاهبرداری کرده است.

وی در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: در فضای مجازی با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این واکسن معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال برای خرید 2 دوز از این واکسن به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز پول دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره گفت: پس از این شکایت کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی مرد کلاهبردار را در فضای مجازی مورد شناسایی قرار دادند و دریافتند که مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش واکسن کرونا کرده است. با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد اما پس از روبه رویی با ادله دیجیتال ضمن پذیرش جرم خود، به بیش از ۲۰ مورد کلاهبرداری با ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال اعتراف کرد.رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند و بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و فقط مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کدخبر: 712012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟