فیلم عملیات ویژه در قله دماوند / هستی پورعبدی مرگ را چشید اما زنده ماند +عکس ها
حجم ویدیو: 10.36M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

کوهنوردان در قله دماوند و علم‌کوه توسط امدادگران مازندرانی نجات یافتند در این بین هستی پورعبدی زن کوهنورد گمشده ای بود که در یک قدمی مرگ به زندگی بازگشت.

 محمود قاسمی از نجات  جان دو کوهنورد کرمانی در دماوند خبر داد و اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی در ساعت ۸:۴۰ صبح روز گذشته با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر مصدومیت دو نفر در ضلع شمال شرقی قله دماوند منطقه تخت فریدون، بلافاصله به شعبه آمل اطلاع داده شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از ارزیابی و بررسی وضعیت مصدومان، نیاز به امداد هوایی تشخیص داده شد که با هماهنگی سازمان امداد و نجات، درخواست انتقال مصدومان توسط بالگرد از جمعیت هلال احمر مازندران به سازمان امداد و نجات ارسال و پس از بررسی و تشخیص فنی و تایید آن توسط سازمان، بالگرد از سازمان امداد از تهران به منطقه حادثه اعزام شد.

حادثه در قله دماوند

قاسمی در ادامه بیان کرد: پس از دسترسی، مصدومان توسط بالگرد از محل تخت فریدون قله دماوند به پد بالگرد در مجاورت پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه انتقال و سپس دو مصدوم توسط آمبولانس‌های پایگاه رینه و اورژانس منطقه به درمانگاه گزنک منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران همچنین به حادثه کوهستان و عملیات نجات هوایی منطقه علم‌کوه اشاره کرد و گفت: طی تماس تلفنی در ساعت ۶ صبح روز هفدهم مرداد ماه توسط سرگروه یک گروه سه نفره از تهران مبنی بر وقوع حادثه بعد از صعود به قله علم‌کوه و صدمه به ناحیه لگن و ساق پا که به‌دلیل تورم و عدم امکان پیمایش با زحمت فراوان به‌همراه نفر سوم گروه، مصدوم را که یک خانم ۳۸ ساله به‌نام هستی پور عبدی به پناهگاه خرسان در نزدیکی قله علم‌کوه انتقال داده شد.

زن کوهنورد در قله دماوند دچار حادثه شد

این مسؤول گفت: با تماس با ۱۱۲ درخواست کمک ارسال و  مرکز پیام EOC استان بلافاصله با مسوول امداد شهرستان کالردشت تماس حاصل کرده و در ادامه تماس با همراهان مصدوم جهت کسب اطلاعات دقیق در ساعت ۶:۴۵ انجام شد تا میزان مصدومیت و بررسی امکان و لزوم درخواست بالگرد و نقطه جغرافیایی و موقعیت مصدوم مشخص شود.

وی یادآور شد: سپس تماس با امدادگران کوهنورد و فراخوان تیم‌های کوهنوردی از طریق فدراسیون در ساعت ۷ جهت فراخوان و اعزام در صورت نیاز صورت پذیرفت و در نهایت با رایزنی‌های انجام شده با معاونت امداد و نجات استان و ریاست اداره عملیات و ریاست شعبه در ساعت ۸ درخواست بالگرد به مرکز EOC استان جهت اقدامات بعدی ارسال شد.

قاسمی گفت: پس از ارائه دلایل درخواست و اعلام موقعیت مکانی مصدوم و محل فرود اضطراری بالگرد در کلاردشت به دلیل اعالم حادثه همزمان در قله دماوند و تاخیر‌های پروازی مربوط به سوخت‌گیری و ریکاوری بالگرد سر انجام در ساعت ۲۰:۱۵ در منطقه حادثه حضور پیدا کرده و طی عملیات نجات مصدوم را در ساعت ۰۰:۱۶ به بیمارستان میالد تهران تحویل و در ساعت ۲۰:۱۶ به محل سازمان بازگشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران تاکید کرد: قابل توضیح است که در طول مدت هماهنگی جهت انجام عملیات ارتباط مستمر با مصدوم و گرفتن شرح و حال و ارائه راهنمایی‌های لازم جهت پایداری وضعیت مصدوم و ایجاد آرامش انجام شده است.

 نجات کوهنوردان

 نجات کوهنوردان

کدخبر: 711121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟