مادر باردار دیشموکی از مرگ نجات یافت

مادر باردار 29 ساله دیشموکی امروز با اعزام به بیمارستان دهدشت از مرگ نجات یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این باره گفت: این مادر جوان که هفته ۳۹ سومین بارداری را سپری می‌کرد در مرکز تسهیلات زایمانی دیشموک بستری شده بود که با توجه به عدم پیشرفت و عدم پایین آمدن استیشن جنین، بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعزام شد.

به گزارش رکنا، محمدطاهر طیب‌زادگان اظهار داشت:  با اشاره به اینکه در طول مسیر اعزام و در نزدیکی درمانگاه قلعه رئیسی کیسه آب بیمار پاره شد، افزود: مامای همراه، بیمار را به تسهیلات زایمانی قلعه رئیسی منتقل نموده که در آنجا متوجه پرولابس بند ناف شده و سریعا اقدامات درمانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مادر با همراهی دو مامای مراکز دیشموک و قلعه رئیسی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اعزام شدند و در تمام طول راه مراقبت‌های لازم جهت جنین و مادر توسط دو ماما صورت گرفت.

این مسؤول گفت: با توجه به اینکه در موار«پرولابس بند ناف» جهت زنده ماندن جنین، باید سریعا مادر به اتاق عمل منتقل شود بیمار توسط متخصص زنان سزارین شده و حال عمومی مادر و نوزاد خوب است.

طیب‌زادگان افزود: مطمئنا سلامتی مادر و نوزاد پس از لطف خداوند مرهون تلاش و ایثار سفید پوشان عرصه سلامت یعنی ماماهای شاغل در مراکز جامع خدمات سلامت دیشموک و قلعه رئیسی بود؛ زحمات این بزرگواران را ارج می‌نهیم.

کدخبر: 708886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟