کرونا جان نوزاد 2 ماهه شیرازی را گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته به ازای هر ساعت یک نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ در استان فارس جان باخته است اعلام کرد: متاسفانه در بین فوتی‌ها ، مرگ یک شیرخوار دو ماهه و یک کودک دو ساله نیز گزارش شده است.

مهرزاد لطفی شنبه در سیصد و شصت و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از جان باختن ۶۶ هم استانی بر اثر کرونا طی روزهای پایانی هفته گذشته، اوج گیری موج پنجم کرونا را نگران کننده خواند.

به گزارش رکنا، وی  افزایش آمار جانباختگان ناشی از بیماری کووید۱۹ در افراد با سنین پایین را یک هشدار جدی برای مردم استان دانست و از مردم خواست تا ضمن جدی تر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی، از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.

مرگ نوزاد دو ماهه در پیک پنجم کرونا

لطفی بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پُرتردد برشمرد و هشدار داد: افرادی که با افزایش گرمای هوا از ماسک کمتر استفاده می کنند و توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، موجب افزایش و انتشار بیماری کووید۱۹ می شوند.

 دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان به بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در زمینه اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

کدخبر: 707384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟