قطع شدن پای یک شناگر در ساحل تنکابن + جزئیات

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به روند افزایشی آمار غرقی در دریای مازندران، گفت: برخی در مسیر قایق‌ها و شناورها شنا می‌کنند که این موضوع سلامت آنان را به خطر می‌اندازد که نمونه این می‌توان به یک مورد حادثه برای یک شناگر در ساحل تنکابن اشاره کرد که موجب شد پای این شناگر قطع شود.

نقی کریمیان امروز درباره وضعیت دریای مازندران اظهار کرد: باتوجه به شرایط کرونایی شاهد حضور مردم در ساحل دریای مازندران هستیم که این موضوع نگران‌کننده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: از ۱۳ خرداد ماه امسال تاکنون حدود ۴۱۱ نفر  با تلاش ناجیان غریق از غرق شدن در دریای مازندران نجات یافتند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به روند افزایشی آمار غرقی در دریای مازندران، اضافه کرد: از همه نگران‌کننده‌تر اینکه این روزها باتوجه به شرایط کرونایی طی روز سه‌شنبه پنج غریق و چهارشنبه (عید قربان) دو غریق در دریای مازندران داشتیم.

کریمیان تصریح کرد: تاکنون تعداد غریق در دریای مازندران به ۴۷ تن رسیده درحالی‌که طی سال گذشته از ابتدای خرداد تا پایان شهریور آمار غریق در دریای مازندران ۴۷ تن بوده است که نگران‌هایی بسیاری به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه حضور ناجیان غریق تنها برای جلوگیری از حوادث پیش‌بینی نشده است، خاطرنشان کرد: نباید با این تصور که ناجیان غریق در طول نوار ساحلی حضور دارند مردم وارد دریا شوند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با هشدار اینکه افرادی که داخل سنگ‌چین‌ها شنا می‌کنند خودشان را به کام مرگ می‌برند، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر شنا در شب و شنا در دریای مواج و طوفانی است که مردم توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند.

کریمیان ادامه داد: موضوع دیگر این بوده برخی در مسیر قایق‌ها و شناورها شنا می‌کنند که این موضوع سلامت آنان را به خطر می‌اندازد که نمونه این می‌توان به یک مورد حادثه در ساحل تنکابن اشاره کرد که موجب شد فرد یک پای خود را از دست دهد.

وی در پایان گفت: تاکید ما به همه مردم توجه به هشدارها و توصیه‌ها است که ضرورت دارد جدی گرفته شود.

کدخبر: 706876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟