مبادله قراردادهای سرمایه‌گذاری و افتتاح پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ،هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر گفت: در این قراردادها از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری به میزان بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان با حجم ۴۷ میلیون متر‌مکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب صورت خواهد گرفت.

امینی تعداد این قراردادها را ۱۴ عدد عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تامین و  استفاده از آب متعارف در صنایع ۷ استان کشور حذف می‌شود.

افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران

مدیرعامل آبفای کشور هم‌چنین به بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران با اعتباری بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ۵۰۰۰ میلیارد تومان طرح‌های آب برای افزایش ظرفیت تامین آب شرب و 12هزار میلیارد تومان طرح‌های مربوط به پروژه فاضلاب شهر تهران است.

امینی اضافه کرد: این پروژه‌ها نقش مهمی در آبرسانی و بهبود شاخص بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در استان تهران خواهند داشت و شامل افتتاح مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز امداد فاضلاب در سطح کشور، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه ششم آب شرب تهران به میزان ۱۲۵۰ لیتر بر ثانیه، بهره‌برداری از طرح توسعه شبکه فاضلاب نیمه غربی تهران برای پوشش ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران است.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور توسعه مخازن ذخیره آب به میزان ۲۲۲ هزار مترمکعب، تکمیل ۳۲ کیلومتر از طرح آبرسانی الغدیر و اصلاح ۸۶ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب تهران از دیگر طرح‌هایی است که روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه افتتاح می‌شود.

کدخبر: 987206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟