وزیر نیرو: مساله غزه به مرزهای فلسطین و منطقه محدود نیست

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو (پاون)،علی‌اکبر محرابیان در گفت و گو با ایرنا، روز جهانی قدس را روز خنثی‌کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین عنوان کرد و گفت: بیش از چهار دهه از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» از سوی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد و تعیین این تاریخ مهم در تقویم جهان اسلام، بیانگر دوراندیشی و وسعت افق دید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی روز جهانی قدس را نماد استکبار ستیزی و مبارزه با دروغ بزرگی به نام اسرائیل دانست و افزود: در چنین روزی ملت عدالت طلب و آزادی خواه ایران و سراسر جهان طنین رهایی فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام را فریاد خواهند زد و مطالبه خواهند کرد.

وزیر نیرو با زیر سوال بردن تلاش برخی از کشورها به منظور عادی‌سازی روابط با اسرائیل به سخنان مقام معظم رهبری در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب روز ۱۱ مهر سال گذشته در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت بار دیگر قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سراسر ضرر دانستند و با اشاره به اقدام برخی از حاکمان و دولت‌های اسلامی عادی‌سازی را شرط ‌بندی بر اسب بازنده عنوان کردند.

محرابیان گفت: در همین راستا دولت‌های دست‌نشانده غرب با این اقدام و عادی سازی روابط با رژیم منحوس صهیونیستی تلاش کردند مساله فلسطین و قدس را به حاشیه بکشانند و در نهایت در افکار پوچ خود تصور کردند مساله آزادی قدس به عنوان مساله اول جهان اسلام به فراموشی سپرده می شود.

وی ادامه داد: سال‌هاست حکومت‌های وابسته و استکبار غرب تلاش کردند با عادی‌سازی روابط با رژیم منفور صهیونیستی این مساله را صرفا محدود به منطقه و سرزومین‌های اشغالی بدانند و از گسترش آن نزد افکار عمومی جلوگیری کنند؛ ولیکن اکنون شاهد هستیم با گذشت ده‌ها سال از این موضوع مساله فلسطین نه تنها در سطح اسلام بلکه در میان جهانان و نزد افکار عمومی مطرح شده به طوری که در کشورهای غیر مسلمان جریانات و تجمعات بسیار گسترده ای در حمایت از مردم غزه شکل گرفته است.

محرابیان با بیان اینکه مساله غزه و فلسطین در چارچوب مرزهای فلسطین و منطقه محدود و محصور نیست و به کل دنیا گسترش یافته است، افزود: رژیم منحوس صهیونیستی با جنایاتی که در غزه مرتکب شده مستاصل و درمانده شده و خوی وحشی گری خود را با قتل عام مردم فلسطین و تعرض به مراکز دیپلماتیک که دارای مصونیت بین المللی هستند بیش از پیش نمایان می کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس با حمله به مناطق مسکونی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و نیز حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن سرداران رشید و مستشاران ایرانی بیش از پیش بر چشم جهانیان نمایان شده است و این امر موجب شد تا مساله فلسطین و روزجهانی قدس نه فقط در تقویم جهان اسلام بلکه سایر کشورهای غیرمسلمان پررنگ تر شود.

محرابیان گفت: ایران در مقابل مدعیان دروغینِ حقوق بشر که آگاهانه چشمانشان را به روی کشتار بی‌امان ملّت‌های مظلوم یمن، سوریه، فلسطین و غیره بسته‌اند، ضمن محکوم کردن جنایات رژیمِ سفاک و درنده خویِ صهیونیستی حمایت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حملات اخیر این غده سرطانی به کنسولگری ایران در سوریه انگیزه ایران را برای حمایت بیشتر از مقاومت فلسطین به منظور دستیابی به اهداف، آرمان‌ها و حمایت از قدس شریف دوچندان می‌کند و ایران این جنایات و اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کند و متعاقبا ملت ایران و آزادی خواهان جهان در روز جهانی قدس با حضور در راهپیمایی عظیم روزجهانی قدس، انزجار خود را از جنایات اسرائیل بیان می کنند.

امام خمینی (ره) در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ (ه. ق) برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از جهانیان به ویژه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.

کدخبر: 985695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟