نماد طلا در فارکس"XAUUSD" [کمترین «اسپرد» در بروکر "Forex"]

نماد طلا در فارکس چیست؟! از ویژگی ها تا مشخصات نماد طلا در فارکس

طلا فلزی با ارزش در جهان است که کشور های مختلف از آن به عنوان پشتوانه ارز ملی استفاده می کنند. این فلز گرانبها به دلیل نوسان های زیاد و نقدینگی بالا محبوبیت زیادی در بازار فارکس کسب کرده است و همین موضوع منجر شده تا بسیاری از معامله گران فقط به معامله طلا بپردازند! همچنین، معامله طلا در فارکس می تواند فرصت های معاملاتی بی شماری در اختیار معامله گران قرار دهد. با ما همراه باشید تا با این نماد با ارزش و موضوع «نماد طلا در فارکس» آشنا شویم.

ویژگی ها و مشخصات نماد طلا در فارکس

نماد طلا در فارکس با نام «XAUUSD» شناخته می شود و در دسته فلزات بازار فارکس قرار دارد. این فلز گرانبها ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتند از:

  • نماد طلا در فارکس نقدینگی چشمگیری دارد و به دلیل حجم خرید و فروش بالا جزو پر طرفدار ترین نماد های بازار فارکس است؛

  • نماد طلا در فارکس دارای نوسانات زیادی است که این موضوع فرصت های معاملاتی بی شماری را در اختیار معامله گران قرار می دهد؛

  • نماد طلا با دلار آمریکا همبستگی منفی دارد؛ معامله گران با استفاده از این ارتباط بین طلا و دلار می توانند به راحتی نمودار دلار ایالات متحده "DXY" را بررسی کرده و با استفاده از آن قیمت طلا را تحلیل کنند؛

  • با کمترین سرمایه می توان نماد طلا را در فارکس معامله کرد و نیازی به سرمایه چشمگیر نیست؛

  • نماد طلا در فارکس را می توان در بازار فیوچرز و اسپات معامله کرد؛

  • معامله طلا در بازار فارکس نیازی به پرداخت هزینه های مالیاتی، اجرت ساخت و کارمزد بالا ندارد و می توانید در 24 ساعت از شبانه روز این نماد را معامله کنید.

چه عواملی بر قیمت طلا تاثیر می گذارند؟ آشنایی با عواملی که قیمت طلا را تکان می دهند!

عوامل بسیاری بر قیمت طلا تاثیر می گذارند و همین موضوع منجر شده تا گاهی این فلز با ارزش نوسانات عجیب و غریبی را تجربه کند؛ عوامل موثر بر قیمت نماد طلا در فارکس:

  • افزایش یا کاهش قدرت دلار آمریکا؛

  • اخبار اقتصادی مهم؛

  • میزان عرضه و تقاضا؛

  • جنگ و نا امنی در کشور ها؛

  • بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان در کشور های تامین کننده طلا.

قیمت نماد طلا در فارکس بر اساس چه فاکتور هایی تعیین می شود؟!

نماد طلا در فارکس قابل معامله در پلتفرم های متاتریدر و سی تریدر است که نماد آن از یک فرمت یکسان بهره می برد. تجارت طلا با CFD ها نیز مشابه دیگر معاملات بر اساس عرضه و تقاضا انجام می گیرد. به زبان ساده هر چه تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد به مراتب قیمت آن نیز از سوی عرضه کنندگان افزایش خواهد یافت؛ حال این قیمت میتواند به دلیل نوسانات بازار و یا اخبار مربوط به طلا در جهان باشد.

اما در کنار این معیار یک فاکتور دیگر نیز برای کنترل قیمت در نظر گرفته شده است؛ صندوق سرمایه گذاری طلا سازمانی است که در کنار سازمان خزانه داری آمریکا وظیفه ی نظارت و قیمت گذاری بر نماد گلد در فارکس را بر عهده دارند.

نماد طلا در فارکس

میزان عرضه و تقاضا یکی از عوامل مهم تعیین قیمت نماد طلا در فارکس است و هرچه تقاضا افزایش یابد، قیمت هم رشد می کند.

پس از آشنایی با نماد طلا در فارکس، نکات دیگری درخصوص معاملات طلا، همه چیز درباره نماد طلا در فارکس، بررسی معامله طلا در لایت فارکس، بررسی نماد طلا در بروکر الپاری، آشنایی با نماد طلا در برورکر ویندزور، آموزش معامله طلا در فارکس، معامله نماد طلا در متاتریدر 4 و ... وجود دارد که می توانید آن ها را در رسانه های تخصصی همچون آموزش صفر تا 100 فارکس و باینری آپشن - سیگنال استراتژی و ریبیت تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers، اینوستینگ Investing، اینوست و پدیا Investopedia و دیگر رسانه های معتبر مطالعه کنید.

کدام کارگزاری ها اسپرد کمی برای نماد طلا ارائه می دهند؟ آشنایی با بهترین بروکر طلا!

یکی از کارگزاری هایی که کمترین اسپرد فارکس برای نماد طلا را ارائه می دهد، آی سی ام بروکرز است. یکی از دلایل محبوبیت این بروکر ویژگی های معاملاتی در نماد هایی با نقدینگی بالا است، از جمله ی این ویژگی ها می توان به اسپرد ثابت طلا در بروکر آی سی ام در کنار دیگر نمادها از جمله ارز دیجیتال، کالا ها و شاخص ها اشاره نمود.

  • اسپرد حساب استاندارد بروکر ای سی ام: در این حساب ها اسپرد ثابت در نظر گرفته شده که برای جفت ارز های دلار به یورو حدود 2 پیپ و برای طلا 0.3 پیپ در نظر گرفته شده است که تریدر ها قادر خواهند بود در بیش از 20 نماد معالاتی به معامله بپردازند.

  • اسپرد حساب پرایم بروکر ای سی ام: حساب Prime بروکر ای سی ام بروکرز نیز اسپرد ثابت را برای معاملات اسپات طلا و دیگر نماد ها ارائه می کند، همچنین تارگت و استاپ لاس در انتهای هفته پاک می شود.

نظر کارشناس درخصوص نماد طلا در فارکس و سخن پایانی:

نماد طلا در فارکس با نام "XAUUSD" شناخته می شود و یکی از معروف ترین و پر نوسان ترین ارز های بازار های مالی به حساب می آید. از دلایل نوسان طلا می توان به حجم خرید/فروش بالا، نقدینگی زیاد و عرضه و تقاضا اشاره کرد. نماد طلا در فارکس را می توانید در بسیاری از کارگزاری ها معامله کنید و یکی از بهترین بروکر ها که شرایط معاملاتی ویژه ای برای نماد طلا ارائه می دهد، آی سی ام بروکرز است. شما عزیزان چه تجربه ای از ترید نماد طلا دارید؟ منتظر تجربه های خواندنی شما هستیم.

منابع: آموزش صفر تا 100 فارکس و باینری آپشن - سیگنال استراتژی و ریبیت تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers - رسانه تخصصی تحلیل و اخبار طلا اف ایکس استریت FXStreet - اف ایکس امپایر FX Empire

سوالات متداول:

بهترین بروکر برای معامله نماد طلا در فارکس چیست؟

در حال حاضر بروکر آی سی ام را می توان بهترین بروکر با کمترین اسپرد برای معاملات طلا دانست.

نام نماد طلا در فارکس چیست؟

نماد طلا در فارکس با نام " XAUUSD " شناخته می شود اما برخی با عبارت "gold" به آن اشاره می کنند.

قیمت نماد طلا در فارکس به چه عواملی وابسته است؟

عوامل موثر بر قیمت طلا عبارتند از:

  • افزایش و یا کاهش ارزش اونس طلای جهانی؛

  • تغییرات نرخ تورم؛

  • تغییر سیاست های پولی؛

  • اخبار و حوادث جهانی از جمله جنگ.

 

کدخبر: 979562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟